رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول با تاکید بر لزوم رعایت ضوابط محیط زیست در تمام سطوح گفت: قایق‌داران دریاچه شهیون به رعایت این ضوابط ملزم شدند.

مسعود نوری‌پور روز یکشنبه در نشست توجیهی قوانین و ضوابط محیط زیستی که با قایق‌داران و نمایندگان جامعه صیادی روستای پامنار در پاسگاه محیط بانی قلعه شاداب برگزار شد قوانین و شیوه‌نامه‌های صید مجاز ماهی و چگونگی حضور و بهره‌برداری صیادان در فصل صید آبزیان دریاچه را تشریح کرد.

او بر ضرورت همکاری قایق‌داران با محیط زیست تاکید کرد و افزود: رعایت کامل ضوابط و شیوه‌نامه‌ها، جلوگیری از هرگونه تخریب، آلودگی و آسیب به جمعیت آبزیان بومی منطقه ضروری است که باید موردتوجه قایق‌داران و صیادان قرار گیرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول اظهارکرد: استفاده از وسایل نامتعارف، غیرمجاز و آسیب‌رسان برای صید ممنوع است و باید از وسایل و طعمه‌های مجاز برای صید ماهی استفاده شود.

در این نشست که با حضور مسئول منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب، قایق‌داران و نمایندگان صیادان منطقه گردشگری دریاچه شهیون برگزار شد راهنمایی‌ها و تذکرهای لازم به صیادان وقایق‌داران ارایه شد.

دریاچه شهیون که نام دیگر آن دریاچه سد دز است، یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران و از جاهای دیدنی دزفول محسوب می‌شود که در شمال غربی دزفول و در ۲۳ کیلومتری شمال شرق اندیمشک و پشت دو کوه شاداب و تنگوان، کنار روستای پامنار قرار دارد و باعث زیبایی منطقه شهیون شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.