با گذشت بیش از دو ماه از آغاز حمله اوکراین به غرب روسیه، ارتش اوکراین بیش از ۲۵ هزار نیروی خود را در این منطقه از دست داده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیرو‌های مسلح اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۱۰ نفر از سربازان خود را در منطقه «کورسک» در غرب روسیه از دست داده و شمار کلی تلفات آن‌ها در این عملیات به ۲۵ هزار و ۵۰ نفر رسیده است.  

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که عملیات اوکراین در کورسک ادامه دارد، «الکساندر سیرسکی» رئیس ستاد کل ارتش اوکراین نیز اعلام کرد که امروز (یکشنبه) از این منطقه بازدید کرده است.  

ارتش اوکراین بیش از دو ماه پیش به غرب روسیه حمله کرد و از آن زمان، منطقه کورسک یکی از میدان‌های اصلی نبرد بین دو طرف بوده است. کی‌یف در ابتدا اعلام کرد که بیش از هزار و ۲۵۰ کیلومتر مربع از خاک روسیه را تصرف کرده است. با این حال، «آپتی علاء الدینوف» از فرماندهان ارشد ارتش روسیه دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد که حدود ۵۰ درصد از این اراضی، باز پس گرفته شده است.  

اگرچه عملیات کورسک با هدف تحت فشار قرار دادن روسیه در مذاکرات احتمالی آتش‌بس صورت گرفته، اما از زمان شروع این عملیات به دلیل تمرکز نیرو‌های اوکراینی بر غرب روسیه، این کشور بسیاری از شهرک‌های کلیدی در منطقه دونتسک را از دست داده است.

در حال حاضر گفته می‌شود که روسیه به تصرف شهر «پوکروفسک» در شرق اوکراین بسیار نزدیک شده است. پوکروفسک محل یک ایستگاه راه‌آهن کلیدی است و چندین جاده اصلی از آن عبور می‌کند؛ بنابراین یک نقطه تدارکاتی ضروری برای سربازان اوکراین در خط مقدم شرقی محسوب می‌شود. به گفته کارشناسان سقوط این شهر ممکن است منجر به از دست دادن تقریباً کل منطقه دونتسک شود.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار