نصیری گفت: دستگاه‌های نظارتی با خاطیان حادثه معدن طبس و کسانی که کم کاری کردند برخورد جدی صورت خواهند داد.

محمد نصیری نماینده مردم بشرویه، سرایان، طبس و فردوس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره رسیدگی به خانواده‌‎های قربانیان حادثه معدن طبس گفت: بعد از اینکه حادثه دلخراش معدن ذغال‌سنگ طبس پیش آمد تماس‌هایی با وزیر کشور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر صنعت، معدن و تجارت و آقای قالیباف داشتم که آقای قالیباف هیئتی را با حضور نایب‌رئیس مجلس، اعضای کمیسیون‌های مختلف مثل صنایع و معادن و اصل نود به طبس فرستادند.

وی اظهار کرد: پس از بررسی‌های میدانی یکسری موضوعاتی که نواقص، کاستی‌ها و کم‌کاری‌هایی داشته مشخص شد و کمیسیون صنایع و معادن گزارش کامل آن را ارائه کرده و دستگاه‌های نظارتی با خاطیان و کسانی که کم کاری کردند برخورد جدی صورت خواهند داد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس بیان کرد: در جلسات مختلف بررسی‌هایی به عمل آمد تا این قبیل حوادث دیگر پیش نیاید گرچه موضوعات مربوط به معدن چالش‌های اساسی دارد لذا این موارد به‌صورت ریشه‌ای بررسی شد.

نصیری بیان کرد: معادن باید مکانیزه شوند و به‌صورت مانیتوری برنامه‌ها در معادن پیش برود.

وی افزود: یکسری موضوعات ریشه‌ای در بحث معادن ذغال‌سنگ داریم و هم کمیسیون صنایع و معادن و هم مجموعه مرکز پژوهش‌های مجلس در حال کار بر روی آن هستند.

نماینده مردم بشرویه، سرایان، طبس و فردوس در مجلس اظهار کرد: در مورد کارگران معدن ذغال‌سنگ یکی از دغدغه‌هایی که داریم این است که کارگران از ضعیف‎‌ترین افراد از لحاظ مالی هستند لذا در این زمینه خیلی دغدغه داریم و این مشکل باید رفع شود.

 نصیری تصریح کرد: باید از رهبر انقلاب بابت پیامی که برای حادثه معدن طبس دادند و باعث تسکین این عزیزان و خانواده آنها شد سپاسگزاری کنم همچنین از اقدامات دولت متشکرم. کارگران معدن مشکل منزل مسکونی دارند که برای آنها خریداری شده و در حال تحویل است و درخصوص حقوق‌های کارگران با توجه به اینکه کار سخت و زیان‌آوری دارند باید رسیدگی‌ها صورت بگیرد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس بیان کرد: این حوادث در گذشته هم رخ داده بود، اما این سری میدانی‌تر برخورد شد البته ما هرقدر کمک کنیم جای معدنچیان از دست رفته را نمی‌گیرد، اما باید هم از لحاظ حقوقی و هم از لحاظ مشکلات اجتماعی به این موضوع رسیدگی شود البته در این خصوص اقدام آنی صورت پذیرفت که قابل تقدیر است و واقعاً دولت و مجلس پس از حادثه دلخراش معدن طبس به خوبی وارد عمل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار