پاریزی با بیان اینکه حدود هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی در سطح استان دارای مجوز هستند، گفت: تعداد باشگاه‌های ما برای ساماندهی فعالیت‌های بدنی مردم کم است.

میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در آیین تجلیل از باشگاه‌های برتر استان کرمان که به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در محل هتل ایرانگردی برگزار شد، ضمن تبریک این هفته ابراز امیدواری کرد، برنامه‌هایی که طی هفته تربیت بدنی و ورزش برنامه ریزی شده، بتواند حوزه سلامت اجتماعی را تحت پوشش قرار دهد و شروعی برای حرکت دوباره ورزش و گستردگی کار ورزش باشد.

 وی گفت: امروز افتخار پیدا کردیم میزبان باشگاه‌های ورزشی برتر سطح شهر کرمان و شهرستان‌های استان باشیم که فعالیت هایشان هم به لحاظ قانونی، هم به لحاظ ساختاری و هم به لحاظ اقدامات و فعالیت‌های عرفی برجسته و شایسته تقدیر بوده است.

پاریزی افزود: حدود هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی در سطح استان دارای مجوز هستند که این آمار کمی است، یعنی اگر ما آمار جمعیتی استان را سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در نظر بگیریم، امروز تعداد باشگاه‌های ما برای ساماندهی فعالیت‌های بدنی مردم کم است؛ خصوصا در مناطق کم برخوردار استان که البته دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد و بخشی از آن می‌تواند به واسطه حمایت‌هایی که باید صورت بگیرد باشد و بخشی به فرهنگ سازی خود مردم در این حوزه مربوط می‌شود.

وی خطاب به مدیران باشگاه‌های ورزشی استان کرمان تصریح کرد: بار عمده فعالیت‌های ورزشی به دوش شماست و ما در بخش دولتی و حاکمیتی شاید به لحاظ برنامه‌های مناسبتی که یکیش هم همین هفته تربیت بدنی هست بیشتر برنامه ریزی می‌کنیم؛ اما عمده فعالیت‌های روزمره و روزانه مردم چه در بُعد ورزش همگانی و چه در بُعد قهرمانی به دوش شماست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: تقریباً ما ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی داریم که دولت در آن سهمی ندارد و در حقیقت کمتر باشگاهی از دولت تسهیلات دریافت کرده است.

پاریزی با تأکید بر اینکه تعداد باشگاه‌های ما به تعداد جمعیت کم است، افزود: باید در تمام محلات شهر این امکان را به وجود بیاوریم که دسترسی مردم به فضا‌های ورزشی آسان و راحت باشد.

وی به برخی از حمایت‌های این اداره کل از باشگاه‌های ورزشی اشاره و تصریح کرد: طی چند سال گذشته، با وجود تورمی که در کشور وجود داشت، خیلی در امور شهریه شما دخالت نکردیم، یعنی ما اجازه دادیم باشگاه‌ها بتوانند دریافت شهریه را به اندازه‌ای داشته باشند که باشگاه داری برای علاقه مندانش به لحاظ اقتصادی توجیه پذیر باشد.

پاریزی به دوران کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده برای باشگاه‌های ورزشی در کشور طی این ایام اشاره کرد و بیان داشت: ما طی این ایام در کشور اعلام کردیم، ۵ هزار مربی در باشگاه‌ها فعالیت می‌کنند که تعطیلی باشگاه‌ها به صلاح آن‌ها نیست؛ پس به عنوان استان پیشگام چک لیست تهیه کردیم و یک تیم نظارتی گذاشتیم که با نظارت فعالیت‌ها بتواند انجام شود.

در این آیین از بیش از ۱۰۰ باشگاه ورزشی برتر در سطح استان تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار