دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: ۳۰ متهم پیرامون پرونده اخلال نظام بانکی در همدان تاکنون بازداشت شده اند.

عباس نجفی  اظهار کرد: پرونده موسوم به وام‌های بانک رسالت در حال پیگیری است و بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد خرید و فروش امتیاز با محدودیت‌هایی همراه است.

دادستان عمومی و انقلاب همدان همچنین گفت: از بانک مرکزی استعلامات لازم گرفته شده است و خود بانک رسالت در این موضوع دخیل نیست.

وی بیان کرد: بانک رسالت در جهت کاهش مراجعات حضوری شعب خود را در سطح استان جمع آوری کرده است و همه خدمات خود را به صورت غیر حضوری و الکترونیکی ارائه می‌دهد و برخی افراد سودجو با استفاده از این فرصت امتیاز وام صاحب حساب را به فرد ثالث انتقال می‌دادند و تسهیلات را به مدت ۴۰ تا ۶۰ روز به حساب واسط منتقل می‌کردند.

دادستان عمومی و انقلاب همدان با بیان اینکه در این پرونده یک هزار و ۷۷۳ نفر شاکی داشتیم،گفت: مبلغ وام‌های واگذار شده بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی گفت: اموال این افراد از جمله چند خودرو توقیف و یک شعبه بازپرسی ویژه برای این موضوع تشکیل شده است تا در کمترین زمان پرونده بررسی شود.

دادستان عمومی و انقلاب با اشاره به اینکه هیچ یک از کارکنان بانک رسالت در این پرونده دخیل نیستند، گفت: موضوعی با عنوان عدم پرداخت اقساط توسط وام گیرنده وجود ندارد و اگر بانک نیز در این حوزه مقصر باشد موضوع پیگیری می‌شود.

نجفی افزود: کاهش پرونده‌های مسن و طولانی مدت در دستور کار قرار گرفته شده است و امیدواریم تاپایان سال به وضعیت مطلوبی برسیم.

دادستان عمومی و انقلاب همدان در ادامه با بیان اینکه ۱۵ نفر از افرادی که در همدان مشروبات الکلی دست‌ساز حاوی متانول را مصرف کرده بودند، جان خود را از دست دادند گفت: شرب مشروبات الکلی حرام است و از نظر شرعی خانواده‌ها و افراد باید نسبت به مصرف این مشروبات خودداری کنند.

وی افزود: نزدیک به ۱۰۰ نفر بر اثر استفاده از این نوع مشروبات الکلی دست ساز مسموم شدند که در محافل خصوصی و عمومی مصرف کردند.

نجفی با اشاره به اینکه از بین ۱۵ نفر نیز یک خانم جان خود را بر اثر مسمومیت از دست داده‌است، اظهار کرد: بیشتر این افراد بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن دارند.

وی با اشاره به بازداشت هشت نفر اصلی در رابطه با این پرونده، تاکید کرد: یکی از افراد دستگیر شده،متصدی یک تجهیزات پزشکی در سطح شهر همدان است که از ۱۰ روز پیش در بازداشت به سر می‌برد.

دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: افراد بازداشت شده به عنوان مشارکت در قتل عمدی بازداشت هستند و موضوعات حقوقی آن در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصاد مقاومتی از واحدهای فعال اقتصادی و دارای زمینه فعال شدن حمایت می‌کنیم‌.

دادستان عمومی و انقلاب همدان تصریح کرد: در نیمه نخست امسال ۵۰ واحد تولیدی استان به صورت میدانی بازدید به عمل آمده و از تعطیل شدن آن جلوگیری شده است و ۲۴۸ نفر به کار بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: شورای حفظ بیت‌المال و انفال در حوزه‌هایی همچون منابع طبیعی در حال کار است و حدود ۲ هفته پیش حریم رودخانه عباس‌آباد از میدان عباس‌آباد تا بلوار ارتش آزادسازی شد.

نجفی تاکید کرد: شهرداری موظف است با بستر سازی حریم رودخانه‌ها شرایط را برای استفاده مردم فراهم کند.

وی ادامه داد: در حوزه حقوق عامه هر روز موضوعات را از طریق مسوولان و دستگاه‌های مرتبط پیگیری می‌کنیم و از ابتدای سال ۲۰۰ موضوع بررسی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب همدان بیان کرد: ترک فعل مدیران را رصد و اگر مدیر مربوطه قصور کرده باشد با آن برخورد قانونی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها موضوعات مطالبه گری خود را تقویت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب همدان همچنین در ادامه تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون یک هزار و ۳۰۰ نفر از اتباع خارجی غیر مجاز از استان بازگردانده شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار