رئیس سازمان بازرسی گیلان تأکید کرد: ۴۵۰ متر باقیمانده از محور خطرآفرین سنگر - سراوان - سیاهکل باید طی ۲ ماه تکمیل و زیر بار ترافیک برود.

احمد آقایی، رئیس سازمان بازرسی استان گیلان در حاشیه بازدید از پروژه نیمه تمام محور سنگر – سراوان - سیاهکل با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده‌ای در استان به ویژه این مسیر گفت: یکی از مهمترین نگرانی‌های مردم در حوزه راهسازی و پل‌سازی است که این پروژه‌ها گاهی تا ۲ دهه بلاتکلیف مانده‌اند.

او افزود: پروژه محور سنگر به سیاهکل نیز یکی از این موارد است که ۴۵۰ متر باقیمانده از این مسیر به دلیل تأمین نشدن مصالح به مدت یکسال بلاتکلیف مانده بود.

بازرس کل گیلان تصریح کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت رسیدگی سازمان بازرسی قرار دارد و معارضات اجتماعی، تملک اراضی، تأمین مصالح و تخصیص اعتبار را در سطوح ملی و استانی مورد پیگیری و نظارت قرار می‌دهد.

به گفته آقایی، لذا با ورود به این پروژه و رفع موانع قانونی با همکاری دستگاه قضایی و سایر ادارات ذیربط دستور تأمین مصالح این پروژه با رعایت ضوابط زیست محیطی و حفظ زیستگاه آبزیان صادر شده است.

او همچنین گفت: بهره‌برداری از شن و ماسه رودخانه‌ای و مصالح کوهی با اجازه قانونگذار و طبق ضوابط انجام خواهد شد و از این رو این پروژه با تأمین مصالح مورد نیاز شروع به کار می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی گیلان بر لزوم نظارت بر نحوه عملکرد پیمانکاران برنده مزایده‌ها و مناقصه‌های راه به ویژه پروژه‌های بزرگراهی تأکید کرد و افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ملی باید در اسرع وقت انجام شود و به پیمانکارانی که در این زمینه کوتاهی کنند اجازه ورود در پروژه‌ها را نخواهیم داد، چون بخش زیادی از علل نیمه تمام ماندن این پروژه‌ها به تعلل پیمانکاران برمی‌گردد.

محمدرضا فلاحتگر، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز گفت: محور سنگر - سراوان - سیاهکل ۲۲.۵ کیلومتر طول دارد که ۲۰.۵ کیلومتر آن در حال بهره برداری است و ۱.۵ کیلومتر نیز آماده و تحویل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شده است.

به گفته او، ۴۵۰ متر باقیمانده از این مسیر به دلیل مشکل تأمین مصالح حدود یکسال متوقف بود که اینک با تأمین مصالح آن عملیات اجرایی در این محور آغاز شده است و در صورت مساعد بودن هوا طی مدت ۲ ماه به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.