آپدیت ابزار هوش مصنوعی میدجرنی که امکان ویرایش و رنگ‌آمیزی تصاویر را ایجاد می‌کند، نگرانی‌ها درباره‌ این قابلیت را نیز افزایش می‌دهد.

براساس گزارش تک‌کرانچ، شرکت میدجرنی قصد دارد یک ابزار وب ارتقایافته را اوایل هفته‌ آینده منتشر کند که به کاربران امکان می‌دهد تصاویر آپلودشده از وب را با استفاده از هوش مصنوعی میدجرنی ویرایش کنند.

دیوید هولز، مدیرعامل و بنیان‌گذار میدجرنی، اعلام کرد که ابزار ارتقایافته‌ این شرکت به کاربران اجازه می‌دهد تا اشیای موجود در تصاویر و رنگ‌ها و جزئیات مربوط به آنها را با توجه به ورودی‌های متنی ویرایش کنند و رنگ آنها را تغییر دهند.

هولز همچنین اشاره کرد که ابزار آپدیت‌شده‌ی ساخت تصاویر میدجرنی در ابتدا به عنوان یک زیرمجموعه از جامعه‌ی فعلی محدود خواهد شد. این شرکت از ناظران انسانی محتوا و نظارت پیشرفته‌ی هوش مصنوعی برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده بهره خواهد گرفت.

ویرایش تصاویر با هوش مصنوعی اکنون به یکی از داغ‌ترین موضوعات حوزه‌ی فناوری تبدیل شده است. پلتفرم‌هایی مانند متا، تصاویر ویرایش‌شده با ابزار‌های هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری می‌کند؛ درحالی‌که شرکت‌هایی مانند گوگل، قابلیت‌های هوش مصنوعی‌ای را منتشر کرده‌اند که تشخیص تصاویر اصلی از تصاویر ویرایش‌شده با هوش مصنوعی را دشوار می‌کند.

میدجرنی یکی از معدود پلتفرم‌های محبوب هوش مصنوعی محسوب می‌شود که از ائتلاف منشأ و اصالت محتوا (C۲PA) استفاده نمی‌کند. C۲PA یک فناوری متادیتا است که اطلاعاتی مانند سازنده‌ی تصویر، تجهیزات و نرم‌افزار‌های مورد استفاده را ردیابی می‌کند.

ایجاد ابزار‌های ویرایش، بدون ایمنی کافی می‌تواند خطرآفرین باشد؛ چراکه باعث گسترش محتوای دیپ‌فیک و نقض قوانین کپی‌رایت می‌شود. محتوای دیپ‌فیک امکان تشخیص حقیقت از اطلاعات نادرست را دشوار می‌کند.

پیش‌تر، از میدجرنی به‌دلیل استفاده از محتوا‌های دارای حق کپی‌رایت برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی‌اش شکایت شد. این پلتفرم در ماه‌های اخیر اقداماتی در جهت محدودکردن گسترش محتوا‌های دیپ‌فیک انجام داد.

منبع: زومیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار