مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه در قالب اعتبارات ۲۶۰ میلیارد ریال به کسب و کار‌های اینترنتی در استان پرداخت شد.

آرام حیدری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار به ۶۲ طرح کسب و کار اینترنتی با اشتغال ۱۶۲ نفر اختصاص یافت که ۲۶۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است و بقیه تسهیلات نیز بعد از تکمیل مدارک توسط متقاضیان، پرداخت خواهد شد.

وی افزود: نیمه نخست سال جاری، در قالب مشاغل خانگی ۱۲ فقره تسهیلات یک میلیارد ریالی نیز به ۱۲ نفر در حوزه های برنامه نویسی، تولید محتوا و طراح صفحات وب پرداخت شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۱ نماد اعتماد الکترونیک فعال برای کسب و کارهای اینترنتی استان صادر شده است، افزود:  ۵۶ فروشگاه اینترنتی به لیست کسب و کارهای آنلاین فعال استان اضافه شد.

حیدری ادامه داد: هم اکنون ۳۲۲ فروشگاه اینترنتی و هزار و ۴۱۸ نماد اعتماد الکترونیک فعال در استان مشغول به ارائه خدمات در حوزه تجارت الکترونیک هستند.

وی افزود: در حوزه شرکت‌های عضو نظام صنفی رایانه ای استان ۱۳۱ شرکت فعالیت و ۲۵ شرکت آنها مجوز دانش بنیان دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: علاقمندان و فعالان حوزه کسب و کارهای اینترنتی می‌توانند جزئیات برنامه‌های حمایتی و نحوه پرداخت در سامانه توان آفرین در آدرس Http://tavanafarin.ito.gov.ir مشاهده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار