امیر تاج الدینی گفت: امیدواریم رزمایش آیونز هر سال با حضور کشور‌های مختلف خصوصا منطقه و حوزه شمال اقیانوس هند برگزار شود.

امیر دریادار دوم تاج الدینی سخنگوی رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۴ در گفتگو با شبکه خبر در ارتباط با روز دوم  رزمایش آیونز اظهار کرد: امروز روز دوم رزمایش را آغاز می‌کنیم  از امروز صبح یگان‌ها به دریا عزیمت کردند و تحت کنترل عملیاتی فرمانده تاکتیکی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بعد از این اقدام به انجام تمرینات  متعدد تخصصی می‌پردازند و بعد از انجام اقدامات خود به شرق تنگه هرمز عزیمت می‌کنند و در آن جا سناریو‌های مختلف وجود دارد و با توجه به آن که این رزمایش در ذیل کمیته امنیت دریایی است موضوع امنیت دریایی از اهمیت فراوانی در آن برخوردار است.

امیر دریادار دوم تاج الدینی افزود: اولین چالش ما چالش‌های امنیتی است این که اگر کشتی دچار مشکل شود ماموریت‌ها به چه شکل مدیریت و فرماندهی می‌شود و سایر یگان‌ها مخصوصا یگان‌های پروازی چه اقداماتی را عملیاتی می‌کنند. ناو فرماندهی جماران ماموریت را فرماندهی می‌کند و برای تمرین نسبت به اطفای حریق و نجات جان پرسنل کشتی اقدام می‌کنند.

وی تاکید کرد:گروه دوم این شناور‌ها به سمت ماموریت بعدی که همان کنترل لکه نفتی است عزیمت می‌کنند و جلوی فاجعه زیست محیطی را می‌گیرند. پس از انجام این تمرین بحث رژه را داریم که نمادی از همدلی بیشتر است و به امید خدا همانگونه که در روز اول با صلابت برنامه‌ها را انجام دادیم در روز دوم به اهداف از پیش تعیین شده جهت ایجاد اقیانوس هندی امن دست پیدا کنیم.

امیر تاج الدینی درباره تفاوت این رزمایش با رزمایش‌های سابق اظهار کرد: ما رزمایش‌های متفاوتی را برگزار کردیم، اما این رزمایش مهم رزمایشی است که ذیل آیونز انجام می‌شود و با توجه به آن که شمال اقیانوس هند اهمیت فراوانی در باره انتقال انرژی دارد اظهار کردیم که کشور‌های منطقه با همکاری هم می‌توانند  بیش از بیش در این آبراه کمک کنند و نیاز به کشور‌های فرا منطقه‌ای نداشته باشیم. امیدواریم این رزمایش هر سال با حضور کشور‌های مختلف و بیشتر خصوصا کشورهای منطقه و حوزه شمال اقیانوس هند برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۸:۴۴ ۲۹ مهر ۱۴۰۳
پای حرفت بمان!!! جیش الظلم هر روز بچه های ما را میکشد یک گروهک با ظرفیت هزار نفر ویک پادگان بسم الله امنیت خودمان را تامین کن امنیت منطقه پیشکش!!!!
آخرین اخبار