رئیس اوقاف شهرستان قم گفت: حرم‌های مطهر امامزادگان، در واقع خانه‌ای از خانه‌های رسول گرامی اسلام (ص) به شمار می‌روند.

به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام سید نورالدین صمدانی در آیین غبارروبی حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع (علیه السلام) که با حضور مدیر کل و مدیران و معاونین صدا وسیمای مرکز قم برگزار شد اظهار کرد: در این مکان مقدس ۴۳ نفر از نوادگان ائمه اطهار (ع) مدفون هستند.

او افزود: دو تن از فرزندان بلافصل امامان معصوم (ع) در قم مدفون هستند که یکی از آنها حضرت فاطمه معصومه (س) و دیگری حضرت موسی مبرقع (ع) است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با بیان اینکه زیارت خاص برای ایشان از طرف امام معصوم (ع) وارد شده است گفت: طلب شفاعت از خداوند به واسطه حضرات معصومین و امامزادگان، امری سفارش شده در اسلام است.

او ادامه داد: بزرگان دینی ما و مراجع عظام تقلید، نسبت به حضرت معصومه (س) و دیگر امامزادگان واجب التعظیم احترام زیادی قائل بودند و همواره به زیارت این بزرگواران مشرف می‌شدند که نمونه بارز آنها مرحوم آیت‌الله بهجت بود.

صمدانی خاطرنشان کرد: شفاعت اصلی آن است که از این واسطه‌ها بخواهیم نه تنها برای ورود به بهشت و آمرزش گناهان شفیع ما باشند، بلکه در بهشت نیز شفاعتمان کنند و مراتبمان را ارتقا دهند.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم گفت: خداوند این توفیق را به ما داده که خادم بقاع متبرکه و زائران این اماکن مقدسه باشیم و امیدواریم این توفیق همواره رفیق راهمان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار