فرماندار تالش گفت: سه عضو شورای این شهرستان واقع در غرب گیلان عزل و اعضای علی البدل جایگزین آنان شدند.

ایرج موذن اظهار کرد: بهزاد پورپناه، عبدالله حسین‌پور و وحید یوسف‌زاده سه عضو برکنار شده شورای شهر تالش هستند که سهیل سلامی، احمد قلعه کفایی و حمید صمدی جایگزین آنها شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه این سه عضو شورای شهر طی ۲ ماه اخیر در جلسات هیات رئیسه شورا حضور نیافته بودند طبق قانون سه عضو علی البدل جایگزین آنان شدند تا جلسات هیات رئیسه شورای شهر تالش برگزار شود.

وی ادامه داد: طی ۲ ماه اخیر جلسات شورای شهر تالش به دلیل غیبت سه عضو گفته شده برگزار نشد از اینرو اقدامات لازم در این خصوص انجام شد.

حدود ۲ هفته گذشته، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تالش علیه سه عضو شورای شهر تالش به علت تضییع حقوق عامه و معطلی امور شهری اعلام جرم کرده بود.

محمد صفری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تالش عنوان کرده بود که جلسات هیات رئیسه شورای شهر تالش طی چند ماه اخیر برگزار نشده که این امر موجب تضییع حقوق عامه و معطلی امور شهر شده است.

وی عنوان کرد: پیرو این امر به سه عضو شورای این شهر مهلت داده شد تا ظرف ۱۰ روز جلسه‌ای برای انتخاب هیات رئیسه شورا تشکیل دهند.

وی بیان کرد: اما سه نفر از اعضای شورای شهر، جلسه را ترک کردند و نشست انتخابات هیات رئیسه از رسمیت افتاد که به موجب ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات و مجازات های بازدارنده) و همچنین ماده ۶۰۷ قانون مجازات اسلامی (تمرد از دستور قضایی) برای این سه نفر اعلام جرم شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تالش خاطرنشان کرد: برای این افراد در دادسرای تالش پرونده قضایی تشکیل شده است و این پرونده در حال رسیدگی است و تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه دارد.

برچسب ها: شورای شهر ، عزل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.