انار به لطف فیبر و مواد آنتی اکسیدانی موجود در ترکیب آن، اثر ضد التهابی دارد و روند پیری را کند می‌کند.   

انار از نظر تغذیه‌ای حاوی مقدار زیادی ویتامین C، فیبر، پتاسیم و فولات است که برای حفظ سلامت قلب و عروق، کاهش التهاب‌ها، بهبود گوارش و افزایش انرژی بدن بسیار مفید محسوب می‌شود و در حالی که انار با آب‌گیری مقدار زیادی ویتامین C خود را از دست می‌دهد، اما تمام پتاسیم خود را حفظ می کند.

به گفته پنی کریس اترتون، متخصص تغذیه آمریکایی، انار به لطف فیبر و مواد آنتی اکسیدانی موجود در ترکیب آن، اثر ضد التهابی دارد و پیری را کند می‌کند.  

این پزشک خاطرنشان کرد: انار منبع غنی اسید فولیک، پتاسیم و ویتامین K است که برای سلامت عروق مفید است. این میوه همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است. آنتی اکسیدان‌ها موادی هستند که از بدن در برابر اثرات رادیکال‌های آزاد که حاصل آن، سرطان، دیابت، نارسایی قلب، آسیب‌های مغزی، مشکلات عضلانی، پیری زودرس، آسیب به پوست و آسیب‌های چشمی و در کل ضعف سیستم ایمنی بدن است، محافظت می‌کنند. مولکول‌های ناپایدار که از نظر شیمیایی بسیار فعال هستند، می‌توانند به سلول‌ها و بافت‌ها آسیب برسانند و باعث استرس و تسریع روند پیری شوند.

ترکیبات انار خاصیت ضد التهابی دارند و مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که عصاره انار اثر آنزیم های آسیب زننده به مفاصل را در افراد مبتلا به آرتروز و انواع آرتریت‌ها (التهاب مفاصل) مهار می‌کند.

همچنین ترکیبات موجود در این میوه با تحریک گردش خون و انتقال اکسیژن کافی به مغز سبب بهبود عملکرد مغز و توانایی حافظه می شود، لذا مصرف آن به پیشگیری از بیماری های مغزی مانند آلزایمر کمک می‌کند.

کریس اترتون همچنین هشدار داد که آب انار ممکن است فشار خون را کاهش دهد، بنابراین افرادی که دارو‌های فشار خون بالا مصرف می‌کنند باید با احتیاط از آن استفاده کنند. این میوه همچنین می‌تواند با داروی وارفارین تداخل داشته باشد و خطر لخته شدن خون را افزایش دهد.

این متخصص تغذیه افزود: اثرات مثبت انار بر سلامتی بدیهی به نظر می‌رسد، اما تحقیقات علمی هنوز اثربخشی آن را در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی تایید نکرده است.

منبع: gazeta.ru

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار