طرح آموزش ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها در در ۱۲۰ مدرسه ابتدایی حاشیه محور‌های برون شهری مازندران در حال اجرا است.

ناهید شهرامی نیا رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: به منظور آموزش مفاهیم ایمنی عبور و مرور به دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها، طرح آموزش ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها در در ۱۲۰ مدرسه ابتدایی حاشیه محور‌های برون شهری استان در حال اجراست.

او افزود: این اداره کل با انعقاد قرارداد با گروه هنری-آموزشی به اجرای برنامه‌های آموزشی با محوریت موضوع ایمنی عبور و مرور درقالب اجرای نمایش شاد، آموزش تئوری مفاهیم ایمنی، سرود و پرسش و پاسخ از دانش آموزان و اعطای جوایز در ۱۲۰ مدرسه ابتدایی حاشیه محور‌های برون شهری استان اقدام کرده است.

شهرامی نیا گفت: این طرح با همکاری پلیس راه و در راستای افزایش ضریب ایمنی تردد دانش‌آموزان، آموزش و آگاه‌سازی نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و جاده‌ها، وسایل نقلیه و خطرات ناشی از بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و ترافیکی در حال اجرا است.

او افزود: با حضور کارشناسان در مدارس، آموزش‌ها به صورت حضوری و چهره به چهره انجام گرفته و مربیان مدارس نیز از آموزش شیوه صحیح و ایمن رفت و آمد به مدرسه بهره‌مند می‌شوند.

رییس اداره ایمنی و ترافیک استان گفت: نصب بنر با مفاهیم ترویج فرهنگ ترافیکی و ایمنی راه ها، ارائه آموزش‌های کلاسیک مبانی ایمنی تردد از جاده‌ها و کمک‌های اولیه و توزیع محصولات فرهنگی از اقدامات جانبی اجرای طرح است.

شهرامی نیا افزود: دانش‌آموزان آسیب‌پذیرترین قشر در بین عابران پیاده محسوب می‌شوند بنابراین ارتقای آگاهی آنها نسبت به ایمنی تردد و ترویج فرهنگ ترافیک در راستای جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی از مهم‌ترین اهداف ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌هاست.

او گفت: اولویت‌ها برای اجرای طرح‌های ایمن سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از آن، تعداد دانش‌آموزان و مخاطرات احتمالی از قبیل درصد سرعت غیر مجاز در محور‌های مواصلاتی تعیین می‌شود.

شهرامی نیا گفت: با نصب تابلو‌های محدودیت سرعت و سبقت ممنوع، خط کشی عابر پیاده، نصب سرعت گیر و نصب چراغ چشمک زن به منظور آرام سازی ترافیک، ایجاد امنیت لازم برای تردد دانش آموزان در محدوده مدارس فراهم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار