وزیر امور خارجه ایران امروز در استانبول با هاکان فیدان همتای ترکیه‌ای خود دیدار و درباره اوضاع منطقه به گفتگو پرداخت.

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که در رأس هیأتی و در مقصد سوم دور چهارم سفرش به منطقه در راستای گفتگو درباره تحولات منطقه و تلاش برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان در استانبول حضور دارد، پیش از ظهر امروز (شنبه) ۲۸ مهرماه با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

عراقچی روز گذشته نیز در نشست منطقه‌ای موسوم به فرمت ۳+۳ با حضور وزرای خارجه ترکیه، ارمنستان، روسیه و جمهوری آذربایجان شرکت کرد.

وی همچنین دیشب به همراه وزرای حاضر در این نشست با رجب طیب اردوغان دیدار کرد.

اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه که عراقچی را در این سفر همراهی می‌کند درباره ملاقات عراقچی با اردوغان گفت: در ملاقات عراقچی با اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه مورد بحث قرار گرفت. ایران و ترکیه به عنوان دو همسایه بزرگ و تأثیرگذار در منطقه و جهان اسلام، ضمن اشتراک نظر در مورد تهدید جدی ناشی از تجاوزات و جنایات بی حد و مرز رژیم صهیونیستی بر امنیت و ثبات منطقه، بر ضرورت اقدام عاجل بین‌المللی جهت پایان دادن به کشتار بی‌گناهان، مهار جنگ افروزی و توقف نسل کشی رژیم در غزه و لبنان تأکید دارند.

وزیر امور خارجه دیروز در جمع خبرنگاران درباره سفرش به استانبول گفت: با توجه به وضعیتی که در منطقه وجود دارد و تهاجمات رژیم صهیونیستی به لبنان در ادامه تهاجمات به غزه و شرایط خطرناک منطقه، سفر‌هایی به کشور‌های مختلف منطقه داشتم. در دور اخیر به اردن و مصر سفر و از آنجا برای ادامه سفر به ترکیه آمدم که ضمناً با دومین اجلاس وزرای خارجه ۳+۳ در رابطه با منطقه قفقاز مصادف شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: به کشور‌هایی که سفر داشتیم مشورت‌ها و رایزنی‌هایی صورت گرفت و ادامه آن را با ترکیه خواهیم داشت و در دیدار با وزیر خارجه و رئیس‌جمهور ترکیه این مباحث مطرح خواهد شد.

عراقچی با بیان اینکه همیشه با ترکیه روابط خوبی داشتیم و در موضوعات منطقه‌ای مشورت‌های نزدیکی انجام دادیم، اظهار داشت: حتماً در این سفر در خصوص مسائل جاری منطقه و خطراتی که منطقه را از جهت افزایش تنش تهدید می‌کند، رایزنی‌های ما مهم‌تر از همیشه خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، آلمان جنایتکار و هم برخی کشورهای عربی جنایتکار شریک جرم جنایت های صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین، سوریه، لنبان، غزه، یمن و منطقه هستند.
آخرین اخبار