آیت الله اعرافی گفت: امن بودن و حساب بردن کشور‌های منطقه دو راهبرد اصلی اسرائیل بود که بعد از عملیات طوفان الاقصی شکسته شد.

آیت الله اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه کشور در همایش ائمه جماعت مساجد و فرمانده هان پایگاه‌های بسیج گفت: شهید سید حسن نصرالله از هوش راهبردی برخوردار و تحلیل‌های ناب و نگاه عمیق راهبردی که داشت؛ قدرت رهبری و ساماندهی حرکت‌های بزرگ در او مشهود بود.

وی با بیان اینکه امن بودن اسرائیل و حساب بردن کشور‌های منطقه از اسرائیل دو راهبرد اصلی از اوایل تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی بود که محور مقاومت و فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها هر دو آن را به ویژه بعد از عملیات طوفان الاقصی شکستند،  ادامه داد: این قساوت و بی رحمی به خاطر این است که ضربه دردناک و کاری بر پیکره رژیم دست نشانده امریکا وارد شد.

مسجد باید معرفت ساز باشد 

آیت الله اعرافی در ادامه به پیوند مساجد و پایگاه‌های بسیج پرداخت و گفت: مساجد به عنوان پایگاه‌های قرب الهی و عبادت خالصانه باید محلی برای رسیدن انسان‌ها به قرب الهی و عبادت به بهترین وجه باشند.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه مسجد باید معرفت ساز باشد افزود: از آنجا که ما اعتقاد داریم، دین مان بر استدلال، برهان و منطق استوار است، تبین منطق دین و انتقال معارف دین درحوزه عقاید اخلاق و احکام و سنت و سیره اولیای الهی به دست مسجدیان و پیشگامان عرصه مسجد و انقلاب باید رقم بخورد. 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: باید نسل جوان را بسازیم و فرهنگ را بپرورانیم و آسیب‌ها را کاهش و دربرابر امواج مهاجم مقاومت کنیم.

وی استحکام استدلالات دینی، بصیرت افزایی و محرومیت زدایی و تربیت نسل نوجوان و جوان را از رسالت‌های مساجد و امامان جماعات و مسجدگردانان برشمرد و گفت: آموزش و پرورش هم باید نسل دانش آموز را با مسجد پیوند بزند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه دردنیای امروز، در ذهن نوجوان و جوان شبهه‌ها کاشته اند تا اعتقادات او را ضعیف، ازمساجد و فضای دینی و فرهنگی جدا کنند افزود: امروز نیاز به فهم، شناخت، جاذبه و ادبیات درست و اخلاق مناسب با این نسل، وظیفه پایگاه‌ها و امام جماعت است.

امام جمعه میبد مبارزه با آسیب‌های خانواگی و اجتماعی را یکی دیگر از مسائل مهم درجامعه خواند و گفت: آسیب‌های اعتیاد، طلاق، بالا رفتن سن ازدواج، اختلافات خانوادگی و حس خودکشی، درخانه‌های همه ما و محلات حضور دارد که باید اداره تبلیغات، شورای مبلغان و بسیج، راه حل و مسیر علمی درست آن را پیدا و معالجه کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مهاجرت و اتباع و غیر بومی‌ها را یکی دیگر از آسیب‌های موجود به طور عام در استان و به ویژه در شهرستان میبد عنوام کرد و افزود: سیاست گذاری برای مهار مساله برعهده مسئولین است، اما وظیفه فرهنگی ماست که در قرارگاه‌های فرهنگی با اثرگذاری و تعامل و جذب با این پدیده مواجه شویم.

 امام جمعه میبد در خصوص مباحث مذهبی هم گفت: آموزش و پرروش، مسجد، پایگاه، مراکز دینی، تبلیغی و فرهنگی رسالت مهمی دارند و اگر نتوانیم از مبانی فکری عمیق خاندان اهل بیت دفاع کنیم، با موج‌های دیگر مواجه خواهیم شد بنابراین با مطالعه، دقت و توانایی و تعامل و پاسخ گویی با در این موضوع کار شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به روح مشارکت مردمی در اداره مساجد هم گفت: افتخارما این است که مساجد ما مردمی است و هرچند دولت هم کمک‌هایی داشته است، اما باید مساجد متکی به مردم، وقف و منابع مردمی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار