۱۹۷ جودکار در مسابقات قهرمانی بسیج استان به رقابت پرداختند و نفرات برتر جهت اعزام به مسابقات کشوری انتخاب شدند.

۱۹۷ جودکار در مسابقات قهرمانی بسیج استان به رقابت پرداختند و نفرات برتر جهت اعزام به مسابقات کشوری انتخاب شدند که آیین اختتامیه این مسابقات روز شنبه با حضور جواد بازرگان مدیر کل ورزش و جوانان استان، سرهنگ محسن سهندی معاون هماهنگ کننده سپاه زنجان و همچنین رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در مجموعه ورزشی امام علی(ع) برگزار شد.

مدیر ورزش بسیج استان زنجان در حاشیه اختتامیه این مسابقات افزود: این مسابقات به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و بزرگداشت یاد و خاطره شهید یوسف قربانی به همت تربیت بدنی سپاه و با همکاری هیات جودو استان برگزار شد.

اسماعیل دولتیاری ادامه داد: در این دوره از مسابقات ورزشکارانی در رده سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان و آزاد از سراسر استان به رقابت پرداختند.

مدیر ورزش بسیج استان زنجان گفت: در پایان به نفرات برتر هر وزن در هر رده سنی حکم قهرمانی، مدال و همچنین به نفرات اول هر وزن جوایز نقدی اهدا شد.

وی خاطر نشان کرد: نفرات برتر این مسابقات به رقابت های قهرمان کشوری بسیج اعزام می شوند.

جودو به عنوان یک هنر رزمی و جزو ورزشهای المپیکی است که سبک های مختلفی همچون جودوی کوسن، فری استایل، گرجی، روسی، مغولی، کره ای، فرانسوی، کوبایی، آذربایجانی و سامبو دارد.

این ورزش در ژاپن پایه گذاری شده و جودوکاران با رنگ های کمربند در ۱۲ دان رده بندی می شوند.

جودو در کشور ایران منطقه بندی شده و دارای ۶ منطقه است و زنجان با استانهای آذربایجان شرقی و غربی،‌ قزوین،‌ اردبیل و کردستان جزو استانهای منطقه ۲ محسوب می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.