مدیرکل میراث فرهنگی فارس از استقبال بی‌نظیر عموم مردم از معرفی و نمایش محصولات صنایع‌دستی و سوغات این استان در نمایشگاه پیوند فرهنگ ایران و ارمنستان خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی با اشاره به برگزاری نمایشگاه پیوند فرهنگ ایران و ارمنستان در بازار هنری ورنیساج شهر ایروان کشور ارمنستان اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه ۱۶ غرفه از ایران ازجمله صنایع چوب، بانوان کارآفرین استان، سفالگری، دست بافته‌های قشقایی، زیورآلات سنتی و دست‌ساز، چرم‌دوزی، لباس‌های سنتی، حصیربافی جنوب و سوغات استان‌ها ازجمله مسقطی لار و معجون شیراز، انجیر استهبان، گز اصفهان، سوهان قم و سوغات تبریز شرکت داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در مدت برگزاری این نمایشگاه گروه‌های هنری اقوام ایرانی موسیقی قشقایی طی ۳ روزبه اجرای برنامه پرداختند و لحظات شادی را برای مردم ارمنستان به یادگار گذاشتند.

ثابت اقلیدی در ادامه سخنانش به جلسه‌ای که با حضور آقای آپروسیان رئیس فدراسیون گردشگری خوراک ارمنستان برگزار شد اشاره کرد و گفت: در این جلسه از طرف شرکت کوچ ایل قشقایی به نمایندگی از ایران برای برگزاری یک نمایشگاه گردشگری در شهر شیراز دعوت به عمل آمد و مورد استقبال طرف ارمنی نیز قرار گرفت.

گفتنی است نمایشگاه پیوند فرهنگ ایران و ارمنستان ۲۳ تا ۲۵ مهرماه در بازار هنری ورنیساج شهر ایروان در ارمنستان برگزار شد و مورد استقبال کم‌نظیر مردم و بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.