ورود اتحادیه اروپا به حمایت از امارات در قضیه جزایر سه‌گانه دشمنی آشکار متحدان اروپایی رژیم صهیونیستی با ایران را نشان می‌دهد.

در شرایطی که تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور سال آینده به ۶۰درصد می‌رسد، برگزاری کنکور با انتقاد بعضی کارشناسان حوزه آموزش و پرورش همراه شده است؛ دکتر پزشکیان، رئیس‌جمهور هم به‌صراحت گفته است: آیا عادلانه است کسی که در روستا درس می‌خواند با کسی که در شمال تهران درس می‌خواند با هم رقابت کنند؟ بنابراین باید با شورای عالی انقلاب فرهنگی صحبت کنیم معیارهای جدیدی وضع شود تا رقابت در شرایط برابر از نظر معلم، محیط و امکانات آموزشی وجود داشته باشد و برای این منظور هم بازنگری در کنکور ضروری است».

این روزها شاهد یک سلسله از رفتارهای نخ‌نماشده اتحادیه اروپا در برابر کشورمان هستیم. ورود این اتحادیه به حمایت از امارات در قضیه جزایر سه‌گانه دشمنی آشکار متحدان اروپایی رژیم صهیونیستی  با ایران را نشان می‌دهد؛ چراکه بیشتر دوستان اروپایی واشنگتن و  تل‌آویو به بهانه واهی و بدون سند، حمایت کشورمان از مسکو در جنگ اوکراین، دست به اقدام تحریم شرکت‌های هواپیمایی ایران زدند.

مواضع روزهای گذشته اتحادیه اروپا در مورد جزایر سه‌گانه ایران از لحاظ حقوق بین‌الملل فاقد هرگونه ارزش حقوقی است و این مسئله در راستای جذب کمک‌های کشورهای ثروتمند عرب خلیج فارس از جمله امارات متحده و عربستان سعودی برای جبران هزینه‌های سنگین زلنسکی در جنگ اوکراین با روسیه است، درحالی‌که در تاریخ پنجاه وپنج ساله تأسیس کشور  امارات، هیچ نامی از این جزایر در این کشور عربی وجود نداشته و اصلیت وجودی امارات کوچک به ایران بزرگ  بازمی‌گردد.

امروز تمام نقشه‌های تاریخی که متعلق به هزاران سال پیش است، به تعلق این جزایر به ایران اشاره و تأکید دارد  واین اسناد ومدارک به قدری محکم است که چنین بیانیه‌های کودکانه‌ای که با پشت پرده جذب منابع مالی امارات و سعودی  صادر می‌شود، هیچ خللی در موضع قاطع ایران مبنی بر تعلق آن جزایر به ایران و مصمم بودن نیرو‌های مسلح ایران در دفاع از تمامیت ارضی خود ایجاد نمی‌کند و این همسایگان کوچک در خلیج فارس هستند که باید با ایران تعامل و در منطقه زندگی  کنند، نه کشورهای اروپایی که خود در خون بی‌گناهان مردم در غزه، لبنان، آفریقا و دیگر نقاط جهان غوطه‌ور شده‌اند.

دخالت اروپایی‌ها در امور سرزمینی و نقض حاکمیت ایران
علی بهادری جهرمی سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت سیزدهم  با اشاره به واکنش کشورمان به ادعاهای تکراری  امارات و موضع اتحادیه اروپا درباره جزایر سه‌گانه ایران، گفت: اسناد، نقشه‌ها و  مدارک تاریخی  مربوط به تعلق جزایر سه‌گانه (تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی)  به ایران به قدری محکم و گویاست که چنین بیانیه‌هایی که بیشتر در راستای دخالت در امور سایر کشورها صادر می‌شود  بدون هرگونه ارزش حقوقی و بین‌المللی است.سخنگوی دولت سیزدهم  در پاسخ به این پرسش که واکنش جمهوری اسلامی ایران نسبت به این رفتار مداخله‌گرانه اتحادیه اروپا چگونه  باید باشد، افزود: باید دستگاه دیپلماسی کشورمان این مسئله را به طور ویژه پیگیری کند و از سوی دیگر مراجع حقوقی و سیاسی در داخل نیز نسبت به دخالت اروپاییان در امور داخلی ایران  یکصدا پاسخ کوبنده‌ای را بدهند و سکوت در این زمینه به هیچ عنوان جایز نیست.

وی تصریح کرد: تمامی نقشه‌های جهان مؤید این است که جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی جزوی از خاک ایران هستند وهرگونه اظهارنظر از سوی هر کشوری به مثابه دخالت در امورسرزمین و نقض حاکمیت داخلی کشور محسوب می‌شود.رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم گریزی به رفتار استعمارگرایانه برخی از کشورهای اروپایی در جهان و منطقه زد و گفت: کشورهای  انگلیس، فرانسه، آلمان و چند کشور دیگر اروپایی، امروز همان رویه شبه استعماری ویا سرزمین‌های فرادریایی را به‌صورت نوین ادامه داده‌اند، به‌طوری‌که مردم  برخی از کشورهای تحت استعمار انگلیس مانند  اپوآ گینه نو، جزایر سلیمان، جامائیکا وغیره حق تعیین سرنوشت و آینده خود را ندارند وباید در قرن ۲۱ همانند یک مستعمره اداره شوند .

علی بهادری جهرمی تصریح کرد: کشورهای اروپایی امروز در ردیف نخست متهمان دخالت در امور داخلی کشورهای جهان و حمایت از دولت‌های جنایتکاری همانند رژیم صهیونیستی هستند و با تمام بی شرمی و گستاخی  در بیانیه‌ای به‌صورت آشکارا از ادعای واهی کشور  امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی، حمایت می‌کنند. با این حال بهتر است به‌جای دخالت در امور منطقه و دیگر کشورها به رفتار خود بیندیشند و از کشورهایی که در طول تاریخ به کشورمان جسارت کرده‌اند، درس و عبرت بگیرند.

سخنگوی دولت سیزدهم معتقد است: باید رفتار و جهت‌گیری مقامات سیاسی کشورمان مقتدرانه با حفظ استقلال و متکی بر حفظ اصول عزت، حکمت و مصلحت باشد واین مسئله سبب خواهد شد میزان دخالت‌جویی کشورهای اروپایی و عربی وابسته به آن‌ها مهار و از بین برود. 

او با اشاره به اینکه باید نسبت به رفتار مداخله‌گرایانه اتحادیه اروپا در امور سرزمینی کشورمان تعلل نکنیم، افزود: باید در بین مراجع  حقوقی و سیاسی کشورمان مطالبه‌گری جدی صورت بگیرد ونباید در دفاع از حق ملت و منافع کشورمان تعلل کنیم. اگر پاسخ کوبنده‌ای به آن‌ها داده نشود، این قبیل کشورها گستاخ‌تر خواهند شد و علاوه برگسترش ظلم و جنایت در دیگر کشورهای جهان و منطقه در امور کشورمان دخالت خواهند کرد.

تعامل کودکانه اروپا با امارات در برابر ایران
ابوالفضل ظهره‌وند، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: رفتار دولت‌های اروپایی در چند روز گذشته درباره تحریم هواپیمایی کشورمان و نیز رفتار گستاخانه  اتحادیه اروپا در حمایت از ادعای کشور امارات درخصوص جزایر سه‌گانه ایرانی، نتیجه رفتار افرادی است که منافع و آینده ایران را به کشورهای غربی وابسته‌سازی کرده‌اند و درحقیقت همان غرب‌گرایی است.وی تصریح کرد: روابط ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی نظیر انگلیس، فرانسه، آلمان  با ایران بیشتر در راستای چالش‌های پارادایمی و غیر قابل هضم در کشور است که نتایجی را به همراه نخواهد داشت و این درست همان رفتار اروپایی‌ها نسبت به ایران در یک هفته اخیر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: امروز کشورهای اروپایی در موضوع جنگ اوکراین با دو کشور امارات متحده عربی و عربستان سعودی معامله کرده‌اند، به‌طوری‌که ریاض و ابوظبی علیه روسیه موضع‌گیری کنند و کشورهای اروپایی نیز در موضوع جزایر سه‌گانه بر علیه ایران موضع بگیرند.  ظهره‌وند اظهار کرد: باید ایران، روسیه و چین در برابر سیاست‌های توطئه‌آمیز و چندگانه اروپا با یکدیگر متحد شوند و موضوع چندجانبه‌گرایی توسط دستگاه دیپلماسی کشورمان با پکن و مسکو دنبال شود.

این دیپلمات سابق کشورمان گفت: باید سیاست خارجه دولت واقعیت‌های میدانی را به خوبی شناسایی و نگذارد زمان به نفع غربی‌ها حرکت کند، امروز هدف اصلی کشورهای اروپایی و دولت‌های کوچک عربی از جمله امارات و عربستان سعودی تجزیه ژئوپلتیک ایران و منطقه است واین مسئله را می‌توانیم در موضع‌گیری اخیر اتحادیه اروپا در حمایت از ادعای مضحک امارات درباره جزایر سه‌گانه ایران ببینیم.

منبع: روزنامه قدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار