طرح «وارنیش فلورایدتراپی» برای بیش از ۴۰۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی در اصفهان اجرا می‌شود.

مدیرگروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت اصفهان با اشاره به اجرای طرح «وارنیش فلورایدتراپی» در مدارس ابتدایی استان گفت: این طرح پس از ۲ سال وقفه برای بیش از ۴۰۰ هزار دانش‌آموز و با هدف جلوگیری از پوسیدگی دندان آنها اجرا می‌شود.


میترا رضایی افزود: هدف از اجرای طرح وارنیش فلورایدتراپی در مدارس ابتدایی، رساندن موضعی ماده فلوراید به دندان‌ها بمنظور محافظت و کاهش تعداد دندان‌های پوسیده دانش‌آموزان زیر ۱۴ سال است.


مدیرگروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اجرای این طرح از ۱۴ مهر امسال بصورت نمادین در برخی مدارس اصفهان آغاز شد و قرار است تا پایان آبان با همکاری مراقبین سلامت مدارس و برخی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در شهرستان‌های زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اجرا شود.

وی افزود: پس از تکمیل این طرح تا پایان آبان امسال، مرحله دوم آن در ابتدای سال ۱۴۰۴ و پس از گذشت ۶ ماه از اجرای مرحله نخست اجرا می‌شود.


رضایی با بیان اینکه اجرای این طرح می‌تواند بطور میانگین تا ۴۰ درصد پوسیدگی دندانی کودکان را کاهش دهد، گفت: دانش‌آموزان باید قبل از وارنیش فلورایدتراپی مسواک بزنند و توصیه می‌شود تا ۲۴ ساعت پس از آن از مسواک و نخ دندان استفاده نکنند تا فلوراید روی دندان باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: معاینه دندانپزشکی دانش‌آموزان پایه‌های اول، چهارم، هفتم و دهم همزمان با غربالگری سلامت آنها انجام می‌شود و دانش‌آموزان دارای مشکلات دندانی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر بصورت رایگان درمان و در بقیه شهر‌ها به مراکز دولتی ارجاع می‌شوند.


«وارنیش فلوراید» نوعی پوشش حفاظتی است که بر روی دندان‌ها قرار گرفته و باعث جلوگیری از ایجاد پوسیدگی و پیشرفت پوسیدگی‌های موجود می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار