نخستین اجلاس مجمع شهر‌های تاریخی ایران آبان امسال در اصفهان برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری نخستین اجلاس مجمع شهر‌های تاریخی ایران دهم آبان امسال در اصفهان گفت: این گردهمایی می‌تواند نقطه اتصالی برای شهر‌های دارای بافت تاریخی با سیاستگذاران حوزه‌های مرتبط از جمله وزارت میراث فرهنگی باشد.


محمدعلی ایزدخواستی با بیان اینکه این مجمع می‌تواند یه بهبود حفاظت از مواریث تاریخی ارزشمند کشور کمک کند، افزود: با تشکیل این مجمع، شهرداران شهر‌های تاریخی می‌توانند مسائل خود را مطرح کنند و نظرات و تجربیاتشان را به اشتراک بگذارند.


وی گفت:در یک سال گذشته، بیش از ۶۰ نشست علمی توسط سازمان نوسازی شهرداری اصفهان برگزار شده که شهر‌های مختلف کشور در آنها شرکت داشته‌اند و تجارب بسیار گسترده‌ای در سطح کشور در زمینه حفاظت و مدیریت بافت‌های تاریخی وجود دارد که می‌تواند به اشتراک گذاشته شود.


ایزدخواستی اضافه کرد: در این نشست‌های علمی که با حضور نخبگان کشور برگزار شد، مسائل بافت‌های تاریخی بررسی و داده‌های ارزشمندی در این مسیر تولید شد تا بتواند در مجمع شهر‌های تاریخی ایران از آنها استفاده شود.


وی با اشاره به شباهت شهر‌های تاریخی به یکدیگر افزود: بسیاری از مسائل و مشکلات شهر‌های تاریخی ریشه‌های یکسانی دارند؛ طی ۱۰۰ سال گذشته، نگاهی واحد به شهرسازی مدرن در سراسر کشور شکل گرفته که تفاوت‌های بومی هر منطقه را نادیده گرفته است و همین مساله ریشه بسیاری از مشکلات فعلی در بافت‌های تاریخی شده است.


ایزدخواستی گفت: یکی از اهداف مهم این مجمع، دستیابی به یک ادبیات مشترک در مسیر حفاظت از بافت‌های تاریخی و درک این موضوع است که نه تنها مانعی برای توسعه نیستند بلکه ثروت‌هایی ارزشمند هستند که قابلیت اشتراک‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های همدیگر را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار