پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: خیلی امیدوار هستم که سرخپوشان نخستین برد خود در لیگ نخبگان آسیا را برابر السد کسب کند.

مرتضی کرمانی مقدم پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره بازی سرخپوشان برابر تیم السد قطر در لیگ نخبگان آسیا اظهار کرد: تیم پرسپولیس ۱۰ روزی است که بازی نکرده است، اما  اگر این تیم همه نفراتش را داشته باشد  خیلی امیدوار هستم و می‌تواند برنده بازی باشد.  سرخپوشان در اولین بازی برابر الاهلی عربستان خیلی خوب بازی کردند، اما  در دومین بازی به خاطر اینکه قبل از آن  دربی بود بازیکنان خیلی خسته بودند و بازی باکیفیتی انجام ندادند، اما  اکنون  به نظرم پرسپولیسی‌ها خیلی خوب ریکاوری شدند و خیلی امیدوار هستم که بازی با السد قطر را برنده شوند.

کرمانی مقدم درباره اینکه اورونوف و کنعانی زادگان به علت مصدومیت و سعید صادقی به دلیل مسائل انضباطی در بازی با السد قطر نیستند، گفت: به هر حال بازیکنان جایگزین برای کنعانی زادگان و صادقی وجود دارند، اما اورونوف خیلی برای این بازی به درد می‌خورد. به نظرم اورونوف در بازی با استقلال هم بود نتیجه بهتری کسب می‌کردیم. امسال پرسپولیس در هر پستی دو بازیکن باکیفیت دارد و مشکلی در این باره ندارد و جایگزین‌ها هم می‌توانند جواب بدهند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه تیم السد قطر توانست تیم استقلال را شکست بدهد و به نظرش این تیم قطری می‌تواند برابر پرسپولیس برنده شود، گفت: نه، شرایط پرسپولیس با استقلال فرق می‌کند. وقتی  استقلال به مصاف السد رفت که خودشان با هم مشکل داشتند و جواد نکونام سرمربی تیم دقیقه ۹۰ به آنها اضافه شد و استعفا داده بود و قرار نبود که در این بازی باشد. آبی پوشان در آن بازی خوب، منسجم و یکدل نبودند به خاطر همین شکست خوردند. شک نکنید که پرسپولیس می‌تواند برنده بازی با السد قطر باشد.

او درباره اینکه پرسپولیسی‌ها به چه صورت می‌توانند اکرم عفیف ستاره السد قطر را مهار کنند، بیان کرد: عفیف بازیکن باکیفیتی است  و در حال حاضر یکی از بهترین بازیکنان قطر است. البته ما هم بازیکن باکیفیت داریم که از اکرم عفیف بالاتر و سرتر هستند و قطری‌ها باید به فکر این باشند که چطور بازیکنان پرسپولیس را مهار کنند.

کرمانی مقدم درباره برگ برنده بازی پرسپولیس و السد قطر اظهار کرد: مدافعان پرسپولیس می‌توانند برگ برنده بازی باشند. اگر ما در این بازی گل نخوریم، مطمئن باشید که گل می‌زنیم و دفاع ۴ نفره منظورم نیست بلکه دفاع تیمی مدنظر است. همه بازیکنان با هم خوب دفاع کرده و بعد از آن خوب حمله کنند و اگر بتوانیم این تاکنیک را به خوبی اجرا کنیم و گل نخوریم در آن صورت می‌توانیم تیم قطری را شکست بدهیم.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه سرخپوشان در بازی‌های قبلی فرصت‌های گلزنی زیادی به دست می‌آوردند، اما در زدن ضربات آخر ناکام بودند، گفت: به هر حال فوتبال است و یک زمانی هر چه می‌زنند توپ وارد دروازه نمی‌شود و یک موقعی هم به راحتی گل می‌زنند.  درست است مهاجمان ما خوب هستند و زحمت می‌کشند، اما ما یک فوروارد خارجی خوب باید بگیریم. ما یک مهاجم مثل فرشاد پیوس نیاز داریم که هر چه توپ به او می‌رسید وارد دروازه می‌کرد و چنین بازیکنی می‌خواهیم. درویش در یارگیری خوب عمل کرده است و اگر او یک فوروارد بگیرد همه چیز تکمیل می‌شود.

او درباره اینکه پرسپولیس در دو بازی قبلی خود در لیگ نخبگان پیروز نشده است و می‌تواند در سومین بازی خود برابر السد قطر پیروز شود، بیان کرد: شک نکنید اولین برد خود را در لیگ نخبگان آسیا برابر السد کسب می‌کند.

کرمانی مقدم درباره اینکه نتیجه بازی را چطور پیش بینی می‌کند، تصریح کرد: من فکر می‌کنم پرسپولیس با اختلاف یک گل برابر السد پیروز می‌شود.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه بازگشت کریم باقری را چطور می‌بیند، گفت: خیلی خوشحال شدم که کریم باقری به پرسپولیس برگشت. به هر حال اینجا خانه باقری هست و به خاطر یکسری از مسائل الکی او را کنار گذاشته بودند و روحیه بازیکنان با حضور باقری بالا می‌رود، چون بازیکنان و هواداران دوستش دارند.  بازگشت باقری به نفع باشگاه است.

او درباره اینکه سعید صادقی به خاطر نیمکت نشینی اعتراض کرده و گاریدو او را جریمه انضباطی کرده و به قطر نبرده است، گفت: به نظرم  اقدام گاریدو برای جریمه انضباطی صادقی خوب بوده است چرا که بازیکن نمی‌تواند به خاطر بیرون نشستن  اعتراض کند. بازیکن پول می‌گیرد و در اختیار باشگاه است و سرمربی تیم تصمیم نهایی را می‌گیرد  که بازیکن بازی کند یا نه!

کرمانی مقدم در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم پرسپولیس در این بازی سربلند بیرون بیاید و من خیالم راحت است و ان شاء الله این اتفاق هم بیفتد.  

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
ان شاءالله
آخرین اخبار