سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت:عظمت حضرت معصومه (س) به خاطر سنخیت‌شان با حضرت زهرا (س) و آباء طاهرین‌شان است،.

به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها حجت الاسلام والمسلمین علی پناه در سخنرانی معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام اظهار داشت: بهترین راه برای شناخت حضرت معصومه سلام الله علیها مراجعه به روایات است، زیرا اهل بیت برای ایشان لقب‌های مهمی را بیان فرمودند.

وی با بیان اینکه در میان لغب‌هایی که برای حضرت معصومه سلام‌الله‌علی‌ها ذکر شده است مهم‌ترین لقب کریمه است، گفت: کریمه به معنای والا مقام و بزرگ است و این لغت از لسان خود اهل بیت به ما رسیده است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت بیان اینکه از میان فرزندان حضرت موسی بن جعفر به غیر از امام رضا هیچکس هم پای حضرت معصومه سلام الله علیها نیست، ابراز داشت: امام صادق علیه السلام فرمودند خداوند حرمی دارد که آن مکه است پیامبر صلوات الله علیه حرمی دارند که آن مدینه است امیرالمومنین علیه السلام حرمی دارند که آن کوفه است و ما اهل بیت حرمی داریم که آن در قم است.

وی با بیان اینکه آیت الله مرعشی نجفی در رویای صادقه از امام زمان عجل الله فرجه الشریف شنیدند که به جای زیارت قبر مادرم حضرت زهرا سلام الله علیها به زیارت کریمه اهل بیت در قم بروید، افزود: عظمت حضرت معصومه سلام الله علیها صرفاً به خاطر امامزاده بودنشان نیست بلکه این عظمت به خاطر سنخیت حضرت معصومه سلام الله علیها با حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و آباء مطهرشان است.

علی پناه با بیان اینکه فقط برای حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام، حضرت علی اکبر علیه السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در میان امامزادگان زیارتنامه از معصوم نقل شده است، گفت: برخی از علما گفته‌اند در زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علیها که آمده است «السلام علیک یا بنت فاطمه و خدیجه» به این خاطر نام حضرت فاطمه بر نام حضرت خدیجه مقدم شده است تا بگویند شما خیلی شبیه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هستید.

وی با بیان اینکه ضرب آهنگ زندگی حضرت فاطمه معصومه با اوامر و نواهی اهل بیت عصمت و طهارت هماهنگ می‌شد ابراز داشت: هرجایی که این بانو حرکت می‌کرده یقیناً بر اساس امر اهل بیت بوده و هر جا ایشان توقف می‌کرده بر اساس نهی اهل بیت علیهم السلام بوده است و ایشان از خود اجتهاد نکرده است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه زندگی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برای همه ما درس است، افزود: مکتب اهل بیت علیهم السلام رستوران نیست که هرچه خواستیم سفارش دهیم بلکه دانشگاه انسان سازی است؛ بنابراین اینکه ما چه دوست داریم مهم نیست بلکه آنچه از ما خواسته‌اند مهم است.

وی با اشاره به یکی از روایاتی که از حضرت معصومه سلام الله علیها بر جای مانده است، گفت: حضرت در یکی از روایات یکه نقل کرده اند می‌فرمایند اگر آنچه که ما دوست داریم را در زندگی خود پیاده کنید و از آن اموری که موجب ناراحتی ما شود پرهیز کنید از شیعیان ما هستید و الا از شیعیان ما نیستید.

علی پناه با بیان اینکه اگر ما می‌گوییم ملت امام حسینیم باید با امام حسین علیه السلام سنخیت داشته باشیم، افزود: تا امام حسینی زندگی نکنیم حسینی نخواهیم مرد و حاج قاسم سلیمانی که می‌گفت ما ملت امام حسینیم، حسینی زندگی کرد و حسینی هم به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه در قیامت همه اعمال ما را با امیرالمومنین علیه السلام می‌سنجند، افزود: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اگر به این عظمت رسیدند به خاطر سنخیت با آباء طاهرین شان بوده است و اینکه بر اساس عوامل و نواحی اهل بیت علیهم السلام حرکت کردند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.