نخستین جشنواره ملی عکس دارالقرار شمس، درشهر خوی با ثبت ۱٠٠٠ عکس و انتخاب نفرات برتر به کار خود پایان داد.

مراسم اختتامیه این جشنواره ۲۶مهر۱۴۰۳ با حضور فرماندار ویژه خوی، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار خوی، مسئولین، علاقه‌مندان و برگزیدگان این جشنواره در سالن شهید برگزینی شهرداری خوی برگزار شد. 

حسن نصر الله پور شهردار خوی در حاشیه این مراسم به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:برای این جشنواره ۷۱ عکاس از سراسر کشور با ارسال رزومه خود داوطلب شرکت در بخش حضوری شده بودند که رزومه‌های ارسالی به دبیرخانه توسط هیأت علمی جشنواره بررسی شده و در نهایت تعداد ۲۰ عکاس حرفه‌ای از ۱۳ استان کشور از ۲۳ مهر ماه به مدت ۳ روز مهمان این شهر شدند. 

نصرالله پورگفت:این جشنواره ملی عکس دارالقرار شمس، در سه بخش اصلی (چهره شهر)، ویژه (فرش خوی) و جنبی (خوی در گذر تاریخ) برگزار شد و داوری آثار بر عهده رومین محتشم، کریم متقی و جواد عسکراوغلی بود که از اساتید و عکاسان برجسته کشور به شمار می‌روند. 

وی با اشاره به اینکه، همزمان با برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس دارالقرار شمس، دو کارگاه تخصصی با عنوان نگاه شخصی در عکاسی مستند و عکاسی در سفر بر پایه نگاه شخصی برگزار شد، گفت:بر این اساس، افراد شرکت‌کننده در این دوره گواهی حضور از دبیرخانه جشنواره دریافت نمودند.
لازم به ذکر است که در پایان این جشنواره ابراهیم علیپور از استان کردستان، فرشید احمدپور از استان آذربایجان شرقی و امیرحسین یوسفی کیساری از استان گیلان به ترتیب رتبه اول تا سوم را در بخش اصلی جشنواره کسب نمودند. 

همچنین عرفان کوچاری از استان تهران، فرشید احمدپور از آذربایجان شرقی و مجید حجتی از اصفهان به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم در بخش ویژه جشنواره (فرش خوی) شدند و خلیل بایراملو و هانیه یوسفی هر دو از استان آذربایجان غربی نیز به ترتیب جایزه ویژه و عنوان شایسته تقدیر از نگاه شهردار را کسب کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.