خطیب جمعه قم گفت: ایران اسلامی هیچگاه از حمایت‌های همه جانبه خود از محور مقاومت و آرمان‌ فلسطین دست بر نمی‌دارد.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه های نمازجمعه قم گفت: امت اسلامی و در راس آن ایران، با قدرت از محور مقاومت دفاع می‌کند و متناسب با شرایط لبنان و غزه، هر کمکی را که بتواند انجام می‌دهد.

خطیب جمعه قم تصریح کرد: اگر می‌گوییم ایران دست از دفاع از مردم مظلوم لبنان و غزه بر نمی‌دارد تجلی آن خطبه‌های رهبر مقتدر ایران اسلامی در  نمازجمعه اخیر بود که با زبان عربی به مخاطبانش در دنیا، گفت: امت اسلامی و ایران در کنار جبهه مقاومت می‌ماند، دلسرد نشوید.

وی افزود: گرچه شرایط حضور در میدان نبرد در غزه و لبنان برای ایرانیان نیست اما مردم شریف ایران اسلامی با کمک های نقدی و غیرنقدی خود می‌توانند تا حدی از مشکلات آوارگان مظلوم و بی دفاع در لبنان و غزه کم کنند.

آیت الله حسینی بوشهری به جنایات و ترورهای گسترده و پی در پی رژیم صهیونیستی از جمله فرماندهان جبهه مقاومت و حماس شهید سید حسن نصرالله و یحیی سنوار اشاره کرد و گفت: هرگز این جنایات وحشیانه، آنها را از نابودی و زوال نجات نخواهد داد.

وی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی که با راه انداختن طرح ژنرال‌ها می‌خواهند منطقه شمالی غزه را به‌صورت دائم به تصرف خود در بیاورند و شهروندان این منطقه را به جنوب غزه کوچ دهند بدانند، طرح و برنامه‌های آنها با شجاعت و ایستادگی ملت مقاوم غزه راه به جایی نمی‌برد.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه مردم لبنان باید مراقب توطئه‌های دشمن در شرایط فعلی باشند، گفت: ملت لبنان با هوشیاری و بصیرت باید مانع تحقق اهداف کسانی شوند که وابسته به دولت‌های غربی و گوش به فرمان آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و مدام به دنبال آن هستند که با دشمنان اسلام ساز سازش سرزنند.

وی با قدردانی از مردم لبنان گفت: اقوام مختلف لبنانی با آغوش باز از آوارگان شیعی حمایت کردند و اینکه گفته شود حزب الله باید خلع سلاح شود تا آرامش به لبنان برگردد یک توطئه است و نباید اجازه داد افرادی که وابسته به کشور‌های عربی هستند از پشت به حزب الله ضربه بزنند و حزب الله امروز در برابر تجاوز‌های اسرائیل ایستاده است.

وی خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: اگر دشمن در رابطه با ایران اسلامی، دست از پا خطا کند وعده‌های صادقی که خوب طعمش را چشید را در پیش دارد.

امام جمعه قم افزود: در وعده های صادق دیگر، بنیان رژیم صهیونیستی به‌طور کامل از بین می‌رود و اجازه قدرت نمایی به آنها داده نمی‌شود.

وی گفت: آنهایی که می‌نشینند و می‌گویند ما را چه به جنگ با اسرائیل و ساخت موشک بدانند که اگر بساط ساخت تسلیحات را به خواسته عده ای غرب گرا جمع می‌کردیم امروز آرامش و آسایش نداشتیم و نمی‌توانستیم اقتدارمان را حفظ کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از عملکرد سران کشورهای عربی در موضوع غزه و فلسطین بیان کرد: متأسفانه در این شرایطی که باید به مظلومان غزه و لبنان کمک شود جلسه می‌گذارند که جزایر سه گانه ایران برای امارات است و برای ایران نیست و اما آنان باید بدانند که جنگ اراده‌ها است و از این توطئه هم گذر خواهیم کرد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: به مسئولان کشور می‌گوئیم که نباید بنشینیم هلال احمر ما در لبنان و کارخانه ایرانی در سوریه حمله شود و آرامش ما آرامش قبل از طوفان است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به خسارات وارده به اسرائیل در طی یک سال اخیر گفت: طی این مدت ۵۰ میلیارد دلار اقتصاد رژیم صهیونیستی خسارت دیده است و ۴۰ میلیارد کسری بودجه برای این رژیم ایجاد شده و ۲۹ درصد از شهرک نشینان فرار کردند و ۹۳۵ شهرک صهیونیستی مورد حمله قرار گرفته است.

خطیب جمعه قم گفت: البته همانطور که در بخش نظامی پیشرفت کردیم باید در سایر بخش‌ها به‌ویژه اقتصاد نیز پیشرفت کرد و معیشت مردم را بهبود بخشید.

وی تاکید کرد: معیشت مردم و شکوفایی اقتصادی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب و دولت کنونی است و امیدواریم با همت و تلاش شبانه روزی و بی وقفه مسئولان، اقتصادی پیش برنده داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار