نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: سازمان ملل از مظلومان و مردمی که مورد ستم قرار می‌گیرند، حمایت نمی‌کند که نمونه بارز آن غزه است و برای بی آبرویی سازمان ملل همین وقایع غزه کافی است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل در خطبه نماز جمعه تبریز، اظهار کرد: دوم آبان ماه، سالروز تاسیس سازمان ملل متحد است که با هدف حمایت از دولت‌ها تشکیل شده، اما امروز به جایی رسیده که از قلدرها، متجاوزان، مستکبران، صهیونیست و آمریکا دفاع می‌کند.

وی افزود: کفار با ما نیستند، اما انسان تعجب می‌کند از کشور‌های اسلامی در سازمان ملل که چرا از حق مظلومان فلسطین، غزه و لبنان دفاع نمی‌کنند.

حجت الاسلام مطهری اصل گفت: ما از سازمان ملل به عنوان ظرفیت بین المللی استفاده می‌کنیم، اما هیچ امیدی برای اقدامی در جهت نفع مظلومان از سوی آنها نداریم.

وی افزود: امت اسلامی با تکیه بر اسلحه ایمان، شجاعت و رهبر خود می‌تواند مقابل همه مستکبران به خصوص صهیونیستم جهانی قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما از جمله آذربایجان شرقی برای کمک به مردم غزه و لبنان کمک‌های مردمی بسیار خوبی جمع آوری شده است.

امام جمعه تبریز از برگزاری پویش همگانی مردم استان برای کمک به اهل غزه و لبنان که بیش از ۲ میلیون نفر آواره شده‌اند، خبر داد و گفت: بعد از نمازجمعه هفته بعد در سنگفرش مصلی همه جمع می‌شویم و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به مردم غزه و لبنان اهدا می‌کنیم.

حجت الاسلام مطهری ال گفت: همه ائمه جماعات، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، مساجد، بسیج و سپاه می‌توانند در این امر مهم کمک کنند.

وی با اشاره به نامگذاری روز یکشنبه ۲۹ مهرماه به عنوان روز صادرات است، افزود: به برکت انقلاب اسلامی و نظام مقدس اسلامی، صادرات غیرنفتی کشورمان پس از انقلاب اسلامی نسبت به قبل از آن ۶۰ برابر شده است.

وی افزود: در سایه توجه دولت اسلامی و تدبیر رهبر معظم انقلاب در مسائل اقتصادی، شاهد رشد صادرات غیرنفتی هستیم ولی کم است، زیرا کشوری با ۱۵ همسایه ۶۰۰ میلیون نفری هستیم و مرز‌های آبی و خاکی بسیار وسیعی با همسایه‌ها داریم.

حجت الاسلام مطهری اصل تاکید کرد: باید به بحث صادرات توجه بیشتری شود، زیرا امکانات بسیار وسیعی در زمینه‌های معدنی و صنعتی برای صادرات داریم و استان ما همجوار با برخی کشور‌های دوست و رفیق و علاقمند به صنعت و فراورده‌های معدنی ما است.

وی با بیان این‌که آذربایجان شرقی می‌تواند دروازه صادرات به اروپا باشد بر لزوم توجه دولت به مباحثی، چون تسهیل و تثبیت مقررات صادراتی تاکید کرد.

وی با بیان این‌که تغییر مقررات و سخت گیرانه بودن شرایط صادرات، گلایه صادرکنندگان است، حمایت از سرمایه گذاری تجار خارجی، تشویق سرمایه گذاران برای صادرات، حمایت کامل از سرمایه گذاران داخلی را از جمله راهکار‌های رشد بیشتر صادرات کشورمان عنوان کرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به لزوم شکل گیری بازار‌های جدید در استان، گفت: برخی از بازار‌های مرزی در استان داریم، اما کم است و می‌تواند به شکل مناسب افزایش یابد.

برچسب ها: نمازجمعه ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.