مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: امسال بیش از یک میلیون نفر در برنامه‌های مختلف ورزش همگانی استان مشارکت داشته‌اند.

سجاد بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی با اشاره به مشارکت بیش از یک میلیون نفر در برنامه‌های ورزش همگانی استان، گفت: این برنامه‌ها در قالب‌های مختلف پیاده‌روی‌های خانوادگی در محیطی شاد و در صبح روز‌های تعطیل، کوهنوری و طبیعت‌گردی و جشنواره‌های عمومی همگانی با بنیان ورزشی در شهرستان‌های مختلف استان برگزار شد.

وی اضافه کرد: در سه سال گذشته هم برنامه‌های متعدد در حوزه ورزش همگانی در آذربایجان‌غربی داشتیم که تعداد آنها به بیش از هزار و ۶۰۰ مورد می‌رسد.

بیرامی ادامه داد: با توجه به این آمار، در هر روز بیش از یک برنامه ورزش همگانی به طور متوسط در آذربایجان‌غربی اجرایی شده که فعالیت گسترده در این بخش را می‌رساند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: از این برنامه ها، ۴۲۸ مورد برنامه پیاده‌روی خانوادگی و ۳۳۷ مورد همایش کوهنوردی و طبیعت‌گردی بود که با استقبال قابل توجه مردم شهرستان‌های مختلف استان مواجه شد.

وی همچنین تصریح کرد: همچنین در سه سال گذشته، ۲۹۵ جشنواره عمومی همگانی و ۲۰۴ کارگاه آموزشی در حوزه ورزش همگانی در آذربایجان‌غربی به اجرا درآمد.

بیرامی با اشاره به اینکه ۵۱ هیات ورزشی در مرکز آذربایجان‌غربی فعال است، افزود: همچنین ۹۰۰ هیات ورزشی در شهرستان‌های ۲۰ گانه این استان مشغول فعالیت در رشته‌های مختلف ورزشی هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار نفر در هیات‌های ورزشی استان فعالیت دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: همچنین هزار باشگاه ورزشی در استان فعال هستند که علاوه بر اشتغال‌زایی سهم بسزایی در رشد و پیشرفت ورزش استان ایفا می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.