سخنگوی دولت با بیان این‌که هدف مدرسه، تربیت دانشمند نیست بلکه تربیت انسان است، گفت: امروز اتفاقاتی که در کشتارگاهی به نام غزه اتفاق می‌افتد، حاصل علم است.

فاطمه مهاجرانی عصر پنجشنبه در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی، اظهار کرد: بمب‌های ۲ تنی که در غزه فرود می‌آید را دانشمندان ساخته‌اند و علم آن‌ها با آدمیت، عشق و مضمون تکامل و معرفت آدمی همراه نبوده است.

وی با بیان این‌که خیران مدرسه ساز، انسان می‌سازند، افزود: امروز در خدمت خیران بودن، یکی از نقاطی است که خداوند متعال به آدمی لطف کرده است.

وی افزود: خیران عزیز کسانی هستند که به پول جان می‌دهند و پول بدون برکت و فکر خیران، جان پیدا نمی‌کند.

وی ادامه داد: آن‌چه که توسط خیران مدرسه ساز با عنوان بنای مدرسه ساخته می‌شود، بنایی از عشق است و کار خیر در هر نوعی ستودنی است.

مهاجرانی گفت: خیران مدرسه ساز، فضا را برای تربیت انسان فراهم می‌سازند و کار خوبی در جهت سرمایه گذاری برای انسان است.

وی افزود: وقتی یک کودک در مدرسه خوب با معلم خوب و لوازم التحریر و کتاب خوب تحصیل کند، فرصت تکامل برایش فراهم می‌شود. کار خیر مدرسه سازی اثربخشی زیادی دارد زیرا به آدم‌ها فرصت تعلیم و تربیت می‌دهد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز تاکید کرد: اگر امروز جریان مدرسه سازی سرعت گرفته و اعتباری یافته است، به یمن وجود خیران است.

حمیدرضا خانمحمدی افزود: مسیر تلاش برای پیشرفت کشور از مدرسه می‌گذرد.

وی با بیان این‌که خیران، پشت و پناه قوی برای جریان مدرسه سازی هستند، افزود: رئیس جمهور شخصا نسبت به موضوع محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی دستور داده و به زودی یک شکوفایی در این زمینه خواهیم داشت و منتظر هستیم تا راهبردهای ایشان اعلام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار