رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: امروزه دیگر بمب اتم قاعده را در جهان تعیین نمی‌کند بلکه قدرت و ایمان مردم و راهبرد مقام معظم رهبری به عنوان راهبرد مقاومت و قدرت نرم، تعیین کننده است.

سردار غلامرضا سلیمانی در اجلاسیه ۲۶۱ شهید شهرستان لامرد گفت: امروز مسلمانان به برکت انقلاب اسلامی صاحب قدرت شده اند و نمازجمعه نصر بزرگترین اجتماع مذهبی جهان در حمایت از ملت‌های آزاده بود.

او افزود: انقلاب اسلامی سرآغاز یک دوره جدید تاریخی در تاریخ بشریت به شمار می‌رود و سه تحول مهمِ تحول در قدرت، تحول قدرت در هندسه جهان و تحول در موضوع فلسطین انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه امام خمینی (ره) بنیانگذار این تحولات بود، ادامه داد: تحولات سیاسی در همه کشور‌های دنیا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی متکی بر قدرت سخت یعنی قدرت نظامی بوده است؛ چنانکه در ایران نیز رضا پهلوی با کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ توسط یک قدرت استعماری و ابرقدرت آن زمان یعنی بریتانیا روی کار آمد و با انقراض سلسله قاجار، سلسله پهلوی را بنیان گذاشت.

سلیمانی یاداور شد: کشور آمریکا حدود ۲۵۰ سال تاریخ دارند و در رخداد‌هایی که با عنوان جنگ‌های استقلال آمریکا مطرح شده، حدود ۶ میلیون نفر کشته شدند در حالی که این جنگ‌ها برای نابودی سرخ پوستان و سیاه پوستان آمریکا بود.

او عنوان کرد: انقلاب اسلامی مفهوم جدیدی از قدرت را با تکیه بر ایمان و معنویت تولید کرد و در سال ۵۷ شعار ملت ایران در راهپیمایی‌های مقابل رژیم پهلوی بخصوص در محرم ۵۷، " محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است"، بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: راهبرد امام خمینی (ره) روی کار آمدن فرهنگ عاشورا، ایمان و ایثار و شهادت در مواجهه با قدرتی بود که از سوی ابرقدرت‌هایی نظیر آمریکا پشتیبانی می‌شد، بیش از ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در داخل کشور ما رژیم پهلوی را حمایت می‌کردند و صنایع نظامی و دفاعی را در اختیار شاه قرار می‌دادند.

سلیمانی بیان کرد: امام خمینی (ره) ملت ایران را با ایمان و معنویت به میدان مبارزه فراخواند، نه با سلاح و گلوله و بدون شلیک حتی یک گلوله، قدرت غرب آسیا و حکومتی که تنها متحد راهبردی رژیم آمریکا در منطقه بود را سرنگون کرد و مفهوم جدیدی از قدرت را رقم زد.

او با اشاره به حمله اتمی آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی ژاپن در ماه‌های پایانی جنگ جهانی دوم، گفت: آمریکا هدف از قتل عام و نسل‌کشی میلیون‌ها نفر در این حمله را نشان دادن یک قاعده عنوان کرد که اگر کسی با ابرقدرت‌ها مخالفت کند ما با قدرت بمب اتم با او برخورد خواهیم کرد و این در دنیا یک قاعده شد.

سلیمانی ادامه داد: که این قاعده ادامه داشت و آمریکا بر همین اساس منافع ملت‌ها را غارت کرد، اما پایان بخش این معادلات، پیروی انقلاب اسلامی از سوی ملت ایران بود که معادلات آنها را بر هم زد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور اظهار کرد: امروزه دیگر بمب اتم قاعده را در جهان تعیین نمی‌کند بلکه قدرت و ایمان مردم و راهبرد مقام معظم رهبری به عنوان راهبرد مقاومت و قدرت نرم، تعیین کننده است.

او با اشاره به ایثار و جانفشانی فرزندان ملت در دوران پرمخاطره جنگ تحمیلی، گفت: باید قدردان خون پاک شهدا و دستاورد‌های نظام انقلاب اسلامی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار