مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان از رشد ۲۴ درصدی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

سید حجت الله موسوی قوام در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان با اشاره به رشد ۲۴ درصدی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نسبت به مدت مشابه پارسال در استان گفت: طبق برنامه پنج ساله که توسط ستاد مرکز مشخص شده، در سال جاری باید ۲۷۷ نفر زندانی استان کرمان آزاد شوند که تاکنون به مرز ۲۰۰ نفر رسیدیم و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال زمینه رهایی قریب به ۴۰۰ نفر فراهم شود.

 

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹۵ نفر زندانی جرائم غیرعمد در استان آزاد شده‌اند که از این تعداد ۱۸۲ نفر مرد و ۱۳ نفر زن بودند.

موسوی قوام با اشاره به اینکه دو نفر از این زندانیان بدهکار دیه حوادث کارگاهی، یک نفر قتل شبه عمد، ۶۰ نفر چک‌های برگشتی،  ۱۱۳ نفر مهریه و ۱۹ نفر بدهکار نفقه بودند؛ افزود: کل بدهی این افراد ۵۶۱ میلیارد و ۸۲۷ میلیون تومان بوده که با برگزاری جلسات صلح و سازش، ۴۱۰ میلیارد و ۵۸۹ میلیون تومان گذشت و رضایت شاکیان را داشتیم.

 

موسوی قوام بیان داشت: آورده و تامین خانواده مددجویان ۶ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان بوده و در قالب اعسار ۱۱۴ میلیارد تومان بدهی تقسیط شده، از محل تسهیلات بانکی ۴ میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان، ۹۵۰ میلیون تومان کمک ستاد دیه کشور، سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان سهم استان از محل کمک سایر نهاد‌ها مانند بنیاد مستضعفان و ... و کمک ستاد دیه استان و خیران ۲۱ میلیارد و ۴۴ میلیون تومان پرداختی داشته‌ایم.

 

مدیر عامل ستاد دیه استان اظهار کرد:  طی امسال باید ۲۷۷ نفر زندانی استان کرمان آزاد شوند که تاکنون به مرز ۲۰۰ نفر رسیدیم و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال زمینه رهایی قریب به ۴۰۰ نفر فراهم شود و رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته باشیم که در عملکرد چند سال گذشته کار کم نظیری است.

 

وی با اشاره به اینکه شاهد افزایش ورودی به زندان هستیم که جای نگرانی دارد، افزود: در حال حاضر ۲۸۸ نفر زندانی جرائم غیرعمد در استان داریم که ۲۵۷ نفر ورودی سال جاری و ۳۱ نفر زندانی از سال قبل هستند.

 

موسوی قوام با بیان اینکه ۳۱ نفر مانده از سال قبل در آینده نزدیک آزاد می‌شوند، زیرا اولویت با این افراد است، گفت: بدهکار دیه تصادفات تا دو روز گذشته در زندان‌های استان کرمان نداشتیم و اکنون یک نفر در زندان بم داریم.

 

موسوی قوام با اشاره به جمع‌آوری ۴۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در جشن‌های گلریزان استان طی امسال، اظهار کرد: در پرداخت کمک‌های موردی به ستاد دیه نیز در سال جاری رشد قابل ملاحظه‌ای داشتیم و بعضا افرادی هزینه مراسم ترحیم عزیزانشان را برای آزادی زندانیان اختصاص می‌دهند که باید در این زمینه اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی بشود.

 

وی بیان کرد: همچنین مواردی داشتیم که مبالغ مورد نظر برای برگزاری جشن‌های تولد برای آزادی زندانیان به ستاد دیه اختصاص یافته است.

 

موسوی بیان کرد: امروز نیز ۲۳ نفر زندانی جرائم غیرعمد استان کرمان آزاد خواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه ۶۹ میلیارد و ۶۷۹ میلیون تومان بدهی این افراد بود که بیش از ۶۳ میلیارد رضایت شاکی اخذ شده، افزود: ۱۶ نفر از این زندانیان مربوط به کرمان، چهار نفر رفسنجان و جیرفت، کهنوج و شهربابک هر کدام یک نفر است.

برچسب ها: ستاد دیه ، غیرعمد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار