سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران در رابطه با مسائل مختلف صحبت‌هایی را مطرح کرد.

سهراب بختیاری‌زاده در نشست خبری پیش از بازی با ذوب آهن گفت: امیدوارم فردا یک بازی خوب برای استقلال باشد و با یک بازی خوب هم امتیاز بگیریم و هم هواداران را خوشحال کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرایط فعلی استقلال پیرامون انتخاب سرمربی خارجی روی ذهنیتش اثر‌ منفی نمی‌گذارد، گفت: به هیچ وجه. در گذشته بارها گفته و باز هم می‌گویم در فوتبال بحران و چالش هست اما یکی از وظایف اصلی مربی به عنوان مسئول فنی باشگاه، پیدا کردن راهکاری برای رفع مشکلات است. این می‌طلبد فضای دوستانه‌ای در باشگاه باشد و درک و احترام متقابلی بین همه ارکان باشگاه وجود داشته باشد. همه باید دست به دست هم بدهند تا راهکاری برای رفع مشکلات و ایرادها پیدا کنند.

او درباره عکس منتشر شده از تمرین که روحیه خوبی از بازیکنان نشان می‌داد، عنوان کرد: روز اولی که به استقلال آمدم، وضعیت استقلال در هفته‌های گذشته را بازبینی و مرور کردیم. بازیکنانی در این سطح وقتی نتیجه نمی‌گیرند، فشارهای روحی زیادی را متحمل می‌شوند زیرا از تیم بزرگ استقلال انتظارات زیاد است. به هر دلیلی این تیم فصل را خوب شروع نکرد و می‌دانستیم بچه‌های استقلال تا چه اندازه تحت فشار هستند. مبنای کار خود را در کنار همکارانم یعنی محمد نوازی، بهزاد غلامپور، سالار امینی و علی شیخ الاسلامی بر این گذاشتیم همان اندازه که باید روی موارد فنی در محیطی صمیمانه و همراه با آرامش کار کنیم، باید روی مسائل روحی و روانی نیز شرایطی را برای شادابی بازیکنان به وجود آوریم. 

وی ادامه داد: این موضوع خیلی برای من مهم است‌ تا بازیکنان شاداب باشند و پس از آن درباره مسائل فنی با آنها صحبت کنیم. خدا را شکر این مسئله به خوبی اجرا شد و روی موارد روحی و روانی بازیکنان تاثیر گذاشت.

بختیاری‌زاده در پاسخ به اینکه آیا قهرمانی برای استقلال از بین رفته است، گفت: ما تیم بزرگی هستیم. سال گذشته در آستانه قهرمانی بودیم که رقیب‌مان قهرمان شد‌. در فوتبال هر اتفاقی ممکن است و هیچ وقت نباید ناامید باشید. هفته قبل هم گفتم استقلال از لحاظ بازیکن کمبودی ندارد. البته جا داریم یک تا ۲ بازیکن اضافه کنیم. تیم ما از لحاظ فنی پتانسیل قدرتمند‌تر بازی کردن را دارد اما خدا را شکر اکنون جو آرام است و تمرکز کافی داریم.

وی اضافه کرد: بردن و باختن مهم است اما نگاه من به فوتبال این است که یک باشگاه باید شکل پیدا کرده و روند بازی را درست کند. روزهایی که با هم تمرین کرده و برای بازی آماده می‌شویم باید درست کنیم‌. این یک روند مثبت و حرفه ای به سمت بازی است. ممکن است یک روز همه کارهای مثبت را انجام بدهید اما نبرید. این مهم است. روی این روند کار کرده و هر روز همدیگر را می‌بینیم. مسائل اقتصادی، اداری و مالی هم است. باید ارتباط بین همه ارکان باشگاه درست شود و همه با هم به سمت روز مسابقه برون الان خدا را شکر شرایط در این زمینه خوب است و امیدواریم برای قهرمانی بجنگیم.

وی درباره شایعات دخالت شهریاری در ارنج استقلال، گفت: خیر. قبلا افتخار شاگردی شهریاری را داشتم. او انسان سالم و کاربلدی است. غیر از این بود با وجود علاقه قلبی به استقلال، این پیشنهاد را قبول نمی‌کردم. شهریاری از من خواست در این شرایط به استقلال کمک کنم که با افتخار قبول کردم. نه شهریاری چنین ذهنیتی نسبت به فوتبال دارد و نه من چنین بحثی را قبول می‌کنم. شهریاری بزرگ من است اما هرکس در استقلال کار خودش را انجام می‌دهد. این یک رفتار حرفه‌ای است. کادرفنی و آنالیزور داریم. با هم صحبت کرده و تصمیم می‌گیریم اما هیچ وقت از جانب مدیریت چنین فشاری نبوده است.

سهراب بختیاری زاده در خصوص غایبان برابر ذوب‌آهن گفت: یکی دو مصدوم داریم. بازیکنان ملی که رفتند و آمدند. جلالی حدود یک هفته دور است و به این بازی نمی‌رسد. من به کار جمعی اعتقاد دارم. بازیکنی که روی نیمکت است و بازی نکرده، به هرحال پیراهن استقلال را پوشیده و حتما از نظر اخلاقی و فنی با کیفیت است. چنین روزهایی بدون ترس باید استفاده کنیم. سپاهان، تراکتور و پرسپولیس بازی‌هایشان را عقب انداختند ولی من بین بازی نکردن در این هفته و بازی کردن، بازی کردن را انتخاب کردم. معتقدم هرباشگاهی شرایط خودش را دارد. الان تیم شادابی از لحاظ روحی وفنی هستیم. می‌توانیم فردا روز خوبی داشته باشیم بنابراین خواستم بازی فردا انجام شود. نباید بترسیم. اینکه ۱-۲ بازیکن را نداریم اتفاق خیلی عجیب و غریبی در فوتبال نیست. ای کاش آن‌ها را داشتیم ولی این اتفاق کمک می‌کند که همه بازیکنان همیشه برای خودشان شانس قائل باشند که می‌توانند به تیم کمک کنند. این باور من برای یک کار جمعی است‌.

او درباره ایمان سلیمی گفت: او هم مصدوم است و امیدوارم زودتر برسد. فکر کنم یکی دو هفته دیگر آماده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.