سرپرست شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: گازرسانی به ۴۱ روستای استان با هزار و ۲۹۲ خانوار و هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال از پیشرفت خوبی برخوردار است.

خدایی اظهار کرد: با توجه به شروع فصل سرما پروژه‌های گازرسانی در آذربایجان شرقی با شتاب در حال اجرا بوده تا قبل از برودت هوا و بارش‌های زمستانی شاهد به ثمر رسیدن پروژه‌های گازرسانی باشیم.

وی گفت: با تحقق تعهد شرکت گاز استان برای امسال و بهره برداری از گازرسانی به روستا‌های در دست گازرسانی استان یک گام دیگر به تحقق ۱۰۰ درصدی گازدار شدن روستا‌ها نزدیکتر می‌شود.

خدایی همچنین به جذب بیش از ۱۶ هزار مشترک جدید در استان اشاره کرد و گفت: با جذب این تعداد شمار مشترکان گاز استان به یک میلیون و ۸۱۹ هزار و ۸۵۶ مشترک رسید.

مدیر بهره برداری شرکت گاز استان آذربایجان شرقی به عملکرد ۶ ماهه این شرکت اشاره کرد و گفت: در این مدت ۳۰ هزار و ۵۵۷ عملیات تعمیر و نگهداری با هدف آمادگی تاسیسات گازرسانی برای توزیع مستمر، ایمن و پایدار گاز مصرفی مردم اجرایی شد.

 آریان پور گفت: بر اساس سامانه مکانیزه IPCMMS عمده برنامه تعمیرات و نگهداری در حوزه ابزار دقیق، امدادگر، مکانیک لوله، برق و حفاظت از زنگ، تاسیسات جانبی و خدمات فنی و مهندسی بوده است.

وی آمادگی تاسیسات گازرسانی را یکی از مهمترین اقدامات اجرایی برای توزیع مستمر و پایدار گاز دانست و افزود: حفظ و نگهداری از شبکه گازرسانی از اولویت‌های اصلی شرکت گاز است و در همین راستا برنامه‌ریزی‌های دقیق سیستمی جهت تحقق عملیات نگهداری و تعمیراتی برای حفظ سرمایه ملی انجام شده است.

وی با بیان اینکه این حجم از عملیات با هدف افزایش ایمنی، کاهش نشت گاز و اطمینان از عملکرد صحیح تجهیزات و تاسیسات گازرسانی صورت گرفته است اظهارکرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرد سال این اقدامات نقش بسیار مهمی در تامین جریان مستمر و پایدار گاز طبیعی برای مشترکین خواهد داشت.

رئیس امور بازرسی فنی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال گروه عملیاتی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در قالب ۱۴ تیم بر اساس برنامه زمان بندی و اولویت مناطق سردسیر ۱۳ هزار و ۶۴۰ کیلومتر شبکه گازرسانی را نشت یابی کردند.

 همراهی ادامه داد: در راستای صیانت از دارایی‌ها و حفظ ایمنی خطوط گازدار این واحدبه صورت دوره‌ای و مدون نسبت به نشت یابی و نظارت و کنترل شبکه گاز خطوط توزیع و تغذیه و انشعابات مشترکین اقدام کرده است.

وی در مورد آمار نظارت و کنترل تاسیسات گازرسانی استان اعلام کرد: در ۶ ماهه نخست امسال علاوه بر شبکه‌های گازرسانی، ۴۴۷ هزار و ۷۱۱ انشعاب مشترکین نشت یابی شد و در این پایش‌ها ۶۵۰ نشتی زیرزمینی و تعداد ۳ هزار و ۳۵۰ نشتی فوقانی شناسایی و رفع شد.

همراهی اظهار کرد: امسال تعداد ۸۶ ایستگاه تقلیل فشار CGS و تعداد ۱۸۲ ایستگاه TBS و ۶۰۵ ایستگاه صنایع نشت یابی و گزارش‌های مربوطه مورد اقدام قرار گرفته است.

وی گفت: با توجه به اهمیت آماده به کار بودن ایستگاه‌های حفاظت کاتدی در نگهداری شبکه‌های گازرسانی امسال تعداد ۱۱۲ ایستگاه در راستای توزیع پایدار گاز در زمستان بازرسی و کنترل شده است.

برچسب ها: شرکت گاز ، مصرف گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار