مدیر کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ۵ فرایند برای ثبت شرکت‌ها از ابتدای امسال الکترونیکی شده است.

نصیری مدیر کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات حوزه ثبت شرکت‌ها در قزوین گفت: با الکترونیکی شدن خدمات از جعل در پروسه ثبت شرکت‌ها جلوگیری می‌شود و کار فعالان اقتصادی تسریع خواهد شد. وی افزود: همچنین با راه اندازی این ۵ خدمت الکترونیکی، دو میلیون سفری شهری کاهش یافت.
 
مدیر کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: هدف ما رسیدن به صد در صد الکترونیکی است و تا حدود زیادی به آن رسیده ایم. نصیری افزود: هم اکنون تقریبا تمام کار‌های ثبت شرکت در مدت یک روز انجام می‌شود و این نشانه تغییرات مناسبی است که در بازطراحی سامانه انجام دادیم. وی گفت: به علت سنتی بودن ثبت شرکت‌ها، مراجعه به این اداره زیاد بود و همکاران نمی‌توانستند پاسخگو درخواست‌های تمام مراجعان باشند بنابراین دلالان ورود پیدا می‌کردند.

وی گفت: فرایند اظهارنامه پلمب الکترونیکی دفاتر عملیاتی شده است و در این طرح دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست.

نصیری افزود: عملیاتی شدن این طرح حدود یک سال زمان‌بر بود و در نهایت از ۲۶ آذر پارسال اجرایی شد.

وی اضافه کرد: فرایند بعدی اظهارنامه الکترونیکی دفاتر تجاری و عمدتاً برای کارت بازرگانی است که قبلاً حضوری بود، ولی در حال حاضر الکترونیکی شده است.

مدیر کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: فرایند دیگر که یک ماه گذشته انجام شد خودکار سازی ارسال آگهی به روزنامه رسمی است که درگذشته برای انجام این فرایند دو تا سه روز زمان صرف می‌شد.

غلامحسینی مدیر کل ثبت اسناد استان هم گفت: در حال حاضر ۲۶ هزار ۸۵۳ پرونده ثبت شرکت‌ها در استان وجود دارد که ۱۷ هزار و ۵۷ مورد آن مربوط به قزوین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.