مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بخش خصوصی در بنادر کشور تاکنون سرمایه گذاری ۹۶هزار میلیارد تومانی در قالب بخش‌های مختلف انجام داده‌اند.

حسین یدالهی  مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی در برنامه روی خط رادیو اقتصاد با بیان اینکه هم اکنون  بخش خصوصی برابر با بخش دولتی در بنادر سرمایه گذاری‌های انبوهی انجام می‌دهد به طوری که این میزان به پنجاه درصد می‌رسد. گفت: سازمان بنادر و دریانوردی  از پروژه‌های سرمایه گذاری که در بخش غیر دولتی داشتیم رونمایی کرده است.

وی ادامه داد: چندی پیش شاهد  افتتاح یکی از پروژه‌ها در بندر امام خمینی بودیم، پروژه‌ای نفتی که بخش خصوصی  بخش قابل توجهی از آن را سرمایه گذاری کرده است.

یدالهی با بیان اینکه بخشی از سرمایه گذاری‌هایی که در بخش ترانزیتی داریم توسط سرمایه گذاران خارجی اتفاق می‌افتد  گفت:  ۹۶ هزار میلیارد تومان ظرفیت در این بخش ایجاد شده که بخشی از آنها  برای نگه داشت کالا‌ها اتفاق افتاده که بالغ بر ۲۵۰ تن  از آن توسط بخش خصوصی اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد:اکنون دولت سرمایه گذاری در بخش لجستیکی انجام نمی‌دهد بلکه زیرساخت‌های اساسی در این بخش  در حال شکل گرفتن است و از سوی دیگر تامین تجهیزات و ایجاد زیرساخت‌ها را توسط بخش خصوصی شاهد هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر توضیح داد: روند توسعه روندی نیست که یک روزه اتفاق بیفتد. ما راجب رشد در طول یک سال صحبت نمی‌کنیم ما درباره توسعه صحبت می‌کنیم که طی یک زمان اتفاق افتاده است و اگر راجب برنامه توسعه صحبت می‌کنیم چه موفق عمل کرده باشیم چه با چالش مواجه شده باشیم آمار‌ها  نشان می‌دهد که روند رو به رشد  بوده و وقتی که بخش خصوصی برابر با بخش دولتی کار انجام می‌دهد یعنی اعتماد صورت گرفته و این اقدام یک روزه اتفاق نیفتاده است.

او گفت: سرمایه گذاری ۹۶ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی حاکی از روند توسعه  در این بخش است.

وی با بیان اینکه  بنادر موجودات زنده‌ای هستند که مدام در حال تغییر هستند و ما درباره نسل آنها قبلا صحبت کرده‌ایم گفت: تغییر رویه‌ها انجام شده و بعد‌ها تخلیه و بارگیری صورت گرفت و ما شاهد حضور پر رنگ سرمایه گذاران در بنادر بودیم و حتما از منظر هوشمند سازی بنادر و بخش خصوصی می‌تواند شکل بگیرد و ما از منظر جامع به بندر مکران می‌پردازیم که بخش شرقی کشور را در برگیرد.

یدالهی بیان کرد: زیرساخت‌های مورد نیاز باید از اعتبارات دولتی هم برای توسعه ترانزیتی شکل گیرد. انشالله در ایام آتی خبر‌های خوبی را خواهیم داشت که می‌تواند فضای مناسب ترانزیتی را برای کشور فراهم کند.

خبرنگار:محبوبه کباری 

 

برچسب ها: حمل ونقل ، بنادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار