آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی داستان کوتاه عشایر با محوریت حماسه‌های عشایر و ارزش‌های فرهنگ عشایری در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار و نفرات برتر این رویداد معرفی شدند.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این جشنواره با هدف شناسایی و معرفی داستان نویسان استان و تولید آثاری با محوریت فرهنگ عشایری برگزار شده است.
 
شریف اسلامی بر رویکرد حوزه هنری مبتنی بر برجسته‌سازی هویت و هنر عشایر تاکید کرد و افزود: از آثار ادبیات داستانی و به خصوص رمان در این مرکز حمایت می‌شود.
 
اسلامی همچنین به چالش‌های موجود در داستان‌نویسی اشاره کو تصریح کرد: متاسفانه در استان ما کار کافی روی تولید داستان نشده و شناخت ضعیف از این عرصه باعث شده تا نتوانیم آثار فاخری در همه قالب‌ها تولید کنیم.
 
اسلامی در پایان از برگزاری یک دوره آموزشی ۶ ماهه داستان نویسی با حضور یکی از نویسندگان برجسته کشور خبر داد و بیان کرد: با توجه به اهمیت بحث آموزش در نظر داریم با حضور یکی از اساتید کشوری به صورت حضوری و مجازی دوره‌ای را جهت رشد و تربیت نسل جدید داستان نویسی برگزار کنیم و به زودی این کارگاه اطلاع رسانی خواهد شد.
 
شایان ذکر است نخستین جشنواره استانی داستان کوتاه عشایر از مردادماه با اعلام فراخوان آغاز به کار کرده است و با اعلام دبیرخانه بعد ازقضاوت ۳۰ اثر از داستان نویسان استان با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

نفرات برتر این جشنواره به ترتیب عبارتند از:۱. سحر شریفی با اثر «یاد ایام و حسرت» ۲. سروش درست با اثر «درفش کاویانی» ۳. سید حسین یادگارنژاد با اثر «سیدمختار» ۴. حمید حسینیان با اثر «شیر و خورشید» ۵. رضا دانش پژوه با اثر «مردی با آستین بی‌دست»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.