مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: ۲۰۰ نیروگاه خورشیدی حمایتی ۵ کیلوواتی در همدان ساخته شد.

علی سهرابی بیدار در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با اشاره به عقد تفاهم‌نامه پنج جانبه احداث نیروگاه‌های خورشیدی (فتوولتائیک) ۵ کیلوواتی گفت: این تفاهم‌نامه با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم، وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و بسیج سازندگی کشور به مدت ۵ سال امضا و مبادله شده است.

او گفت: هدف از امضای این تفاهم‌نامه توانمندسازی اقتصادی و کمک به معیشت روستاییان با اولویت افراد زیرپوشش نهاد‌های حمایتی و افزایش میزان بهره‌وری از انرژی پاک و تجدیدپذیر است که سهم استان همدان از این طرح ۳ هزار سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: قیمت فروش برق در این طرح به ازا هر کیلووات ساعت برق تولیدی نیروگاه‌های ۵ کیلو واتی طرح حمایتی برابر ۳ هزار تومان در نظر گرفته شده که تا ۲۰ سال ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه در این راستا تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در استان همدان از سوی نهاد‌های حمایتی معرفی شده‌اند، گفت: تمام معرفی‌شدگان از نظر حقوقی و فنی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که از این تعداد تاکنون ۶۰۸ قرارداد خرید تضمینی برق نیز با متقاضیان طرح حمایتی منعقد شده است.

سهرابی‌بیدار گفت: از این تعداد در حال حاضر قرارداد احداث ۲۰۰ واحد با پیمانکار ذیصلاح بسته شده و در حال اجرا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار