قناعت گفت: ورزش پدیده‌ای اجتماعی و فرهنگی است که نقشی اساسی و بنیادین در ارتقای سلامت عمومی و افزایش نشاط اجتماعی دارد.

متن پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش به شرح زیر است:

به نام خدا 

"ما احتیاج داریم که تمام آحاد کشور ورزش کنند، اگر ورزش به صورت همگانی در کشور حقیقتاً باب شود، خیلی از مشکلات حل خواهد شد". مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

ورزش به عنوان یکی از ارکان تأمین شادابی جسم و روح، پدیده‌ای اجتماعی و فرهنگی است که نقشی اساسی و بنیادین در ارتقاء سلامت عمومی و افزایش نشاط اجتماعی دارد و بدون تردید این جمعیت سالم و با نشاط است که حرکت چرخ پیشرفت یک کشور را شتاب می‌بخشد.

از آن جایی که انجام فعالیت‌های ورزشی محدود به زمان و مکان نیست لذا باید شرایطی فراهم گردد تا با نهادینه شدن فرهنگ ورزش، این مهم به عنوان نیازی اساسی، مورد اهتمام آحاد اقشار جامعه قرار گیرد، همین الزام سبب شده، توسعه زیرساخت‌های ورزشی، احداث زمین‌های چمن مصنوعی، اتمام پروژه‌های نیمه تمام ورزشی و ... در شهر‌ها و روستا‌های استان خراسان جنوبی، طی سه سال اخیر مورد توجه ویژه قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


اینجانب ضمن تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش به ورزشکاران، قهرمانان، پیشکسوتان، داوران، مربیان، رؤسا و دبیران هیئت‌های ورزشی از تلاش و اهتمام دست اندرکاران خدوم حوزه ورزش و جوانان استان در توسعه و تجهیز زیرساخت‌های ورزشی تقدیر و تشکر نموده، از درگاه ایزد منان سلامتی، بهروزی و توفیقات همگان را در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اعتلای ورزش کشور مسئلت دارم.

امید که در سایه هم افزایی دستگاه‌های متولی؛ موضوع شناسایی و تقویت استعداد‌ها در راستای پرورش و تربیت ورزشکاران حرفه‌ای به عنوان یک اصل مهم مورد توجه و تأکید قرار گیرد و ما بتوانیم از حضور ورزشکاران خراسان جنوبی در عرصه‌های مختلف، به عنوان یک ظرفیت بی نظیر برای معرفی قابلیت‌های این استان زرخیز در سطح ملی و بین المللی بهره گیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.