نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: خوزستان قطب اقتصاد، صنعت و کشاورزی ایران است، اما وضعیت بیکاری در آن نگران‌کننده است.

هاشم خنفری نماینده مردم شادگان در مجلس با دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خوزستان گفت: استان خوزستان شاهرگ اقتصاد کشور است اما وضعیت آن در بسیاری از امور از جمله مسئله اشتغال مطلوب نیست.

او ضمن ناراحتی از عملکرد بانک های استان در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی افزود: بانک‌های خوزستان کمترین میزان پرداختی را در استان دارند که این موضوع شایسته استان نیست. با وجود اینکه پارسال بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به خوزستان اختصاص یافت اما نیمی از این اعتبار از سوی بانک ها جذب نشد.

نماینده مردم شادگان در مجلس یکی از عوامل بیکاری در استان را عدم ارائه تسهیلات از سوی بانک‌ها و بی توجهی دستگاه ها به وظایف محوله خود دانست و اضافه کرد: با وجود اینکه خوزستان قطب اقتصاد، صنعت و کشاورزی ایران است اما وضعیت بیکاری در آن نگران‌کننده است.

آقای خنفری گفت: متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که افراد غیربومی در نهادها و شرکت‌های استان جذب می شوند که این موضوع نشان دهنده بی اعتمادی به استعدادهای خوزستانی است.

او با اشاره به اینکه باید عملکرد بانک‌های استان در ارائه تسهیلات بررسی شود افزود: نباید به گونه ای باشد که عملکرد برخی از مدیران استان به ظلم و محرومیت استان اضافه کند.

نماینده مردم شادگان در مجلس گفت: در قانون کار، نیروی حجمی معنایی ندارد لذا تمام نهادها و شرکت‌های استان باید امنیت شغلی را برای نیروی کار ایجاد کرده و به اشتغال پایدار کمک کنند.

او گفت: شفاف‌سازی در کارها باید انجام شود همچنین سنگ‌اندازی وتعلل دستگاه‌ها و به ویژه بانک‌ها در ارائه تسهیلات باید رسانه‌ای شود تا مردم از این موضوع آگاه شوند.

فرهنگ کار در استان اشتباه است

در ادامه سیدمحسن موسوی زاده نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه گفت: فرهنگ کار در استان اشتباه است و افراد جویای کار، تنها میل به استخدام در ادارات و شرکت‌ها را دارند.

او افزود: ما یار دوازدهم مسئولان دلسوز و پرکار استان هستیم و انتظار داریم که دستگاه‌های اجرایی اطلاعات لازم را در اختیار ما قرار دهند تا قدرت چانه‌زنی ما در مرکز بیشتر شود.

موسوی زاده گفت: درست نیست تسهیلات اختصاص یافته برای خوزستان با دیگر استان‌ها همسان باشد چرا که جمعیت و شرایط خوزستان با بسیاری از استان ها متفاوت است. انتظار داریم که ارتباط مدیران با نمایندگان مجلس حفظ شود تا مشکلات استان به سرعت برطرف شود.

او افزود: اکثر ادارات کل استان به صورت جزیره‌ای عمل کرده و فرهنگ اتحاد و تعاون در بین ما وجود ندارد لذا این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد تا استان در مسیر توسعه قرار گیرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: قطعا اگر بانک‌های استان نسبت به گرداخت تسهیلات آن هم به صورت گروهی و تعاونی اقدام کنند اشتغال بیشتری ایجاد می‌شود همچنین از بروز بازار سیاه فروش وام در شهرها جلوگیری می‌شود.

او افزود: برای اینکه مسئله اشتغال در استان برطرف و نرخ بیکاری کاهش یابد، باید هسته‌های تعاونی را در سطح استان ایجاد کرد همچنین مهارت آموزی را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

مطالبات جدی مردم خوزستان مسئله اشتغال است

همچجنین مجید داغری نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس گفت: ۷۰ درصد اقتصاد و امنیت کشور مرهون زحمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است لذا انتظار داریم که مسئولان استان و به ویژه بانک ها در حد توان نسبت به رفع مشکلات استان تلاش کنند.

او افزود: یکی از مطالبات جدی مردم استان خوزستان و به ویژه دشت آزادگان و هویزه مسئله اشتغال است به طوری که روزانه بطور میانگین ۲۰۰ نفر با این درخواست به ما مراجعه می کنند.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس گفت: ارائه تسهیلات به متقاضیان جویای کار تا حدی به اشتغال استان کمک کرده و جوانان می توانند طرح های خوداشتغالی ارائه دهند.

بر اساس این گزارش امسال باید ۱۰ هزار شغل در بخش کشاورزی، ۲۳ هزار شغل در بخش صنعت و ۳۶ هزار شغل در بخش خدمات در خوزستان ایجاد شود.

برچسب ها: خوزستان ، بیکاری ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.