مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، گفت: تنها راه پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، آموزش اثربخش مهارت‌های زندگی در جامعه کار و تولید است.

فرزاد پیشکاری امروز در جلسه اجرای تفاهم نامه عملیاتی هزینه‌ای مبتنی بر گسترش برنامه یاریگران کار و تولید اظهار کرد: هدف از انعقاد این تفاهم نامه  تقویت سرمایه‌های اجتماعی، هماهنگی، هم افزایی و برنامه ریزی در حوزه‌های فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه به ویژه در جامعه کار و تولید است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه آموزش در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دراز مدت در محیط‌های کارگری تاثیر گزار است، اظهار داشت: وزارت کار در حال تدوین اطلس آسیب‌های اجتماعی است و در این راه استفاده از سمن‌های متخصص و حلقه‌های میانی بر اساس نیاز سنجی از واحد‌های کارگری در دستور کار قرار گرفته و این سمن‌ها با استفاده از ظرفیت‌های خود نسبت به آموزش و مهارت آموزی جامعه کار و تولید اقدام خواهند کرد.

وی به طرح موفق کاج که در چند سال گذشته انجام شد و هم اکنون نیز ادامه دارد، اشاره کرد و با بیان اینکه تا قبل از این طرح کارگرانی که دارای سو مصرف مواد مخدر بودند از سوی کارفرما اخراج می‌شدند و مشکلاتی برای خود و خانواده هایشان به وجود می‌آمد، اظهار داشت: در طرح کاج ضمن آموزش کارفرمایان، کارگران دارای اعتیاد شناسایی می‌شدند و با آموزش صحیح، پشتیبانی و حمایت اعتیاد آنان برطرف شده و به دامن خانواده و جامعه کار و تولید باز می‌گشتند.

 مدیر کل کار کردستان آموزش و تبیین فرهنگ سلامت در جامعه را مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه در هر جامعه‌ای آسیب‌های اجتماعی وجود دارد و جوانان در معرض مستقیم این آسیب‌ها هستند، اظهار داشت: آموزش آسیب‌های اجتماعی می‌بایست در محیط خانواده و آموزش و پرورش شروع شود و فرزندان این مرز و بوم با خطرات آسیب‌های اجتماعی آشنا شده تا در آینده دچار مشکل نشوند.

پیشکاری جامعه مخاطب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را جامعه‌ای گسترده با تنوع کاری فراوان خواند و با بیان اینکه یکی از حوزه‌های مهم و تاثیرگزار در این وزارتخانه حوزه امور اجتماعی است، اظهار داشت: بهره گیری از اساتید دانشگاهی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان کارگران و جامعه کار و تولید که صنعت، اقتصاد و تولیدات کشور مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های آنان است، یکی از وظایف حوزه امور اجتماعی ادارات کل کار استان‌ها است.

 در این جلسه، سه تفاهم نامه شناسایی آسیب‌های اجتماعی اولویت دار، استقرار مداخلات پیشگیرانه مصرف الکل با خدمات مشاوره‌ای با هدف سالم سازی محیط کار و آموزش مهارت‌های زندگی و سبک زندگی سالم در میان جامعه کار و تولید به امضای مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان و موسسه غیر انتفاعی همیاران سلامت روان رامان رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار