فرماندار ارومیه در حاشیه جلسه بررسی اعتبارات تملک دارایی های این شهرستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: هشت هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و احداث ۳۴۲ پروژه عمرانی در شهرستان ارومیه در نظر گرفته شده است.

غلامحسین عماری ادامه داد: از کل اعتبارات ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ابلاغی به استان تخصیص یافته که رقم مناسبی به شمار می‌رود.

این مقام اجرایی افزود: از پروژه‌های مهم تعریف شده و در دست اجرا در این شهرستان می‌توان به احداث یک مرکز جامع سلامت در ارومیه با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار، احداث مدرسه ۱۲ کلاسه با ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار، بهسازی آسفالت شهرک صنعتی فاز ۲، انتقال پساب تصفیه خانه ارومیه به دریاچه ارومیه، تامین آب آشامیدنی روستای میاوق اشاره کرد.

وی می گوید: بیشترین تعداد پروژه‌های عمرانی نیز متعلق به راهداری با ۶۱ طرح و بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار، شرکت آب و فاضلاب با ۲۲ طرح و یک هزار میلیارد ریال اعتبار، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با ۳۸ پروژه و ۷۸۰ میلیاردریال اعتبار، اداره ورزش و جوانان با ۲۸ پروژه و ۸۷۰ میلیارد ریال و راه و شهرسازی با ۱۵ طرح و بیش از ۵۸۰ میلیاردریال اعتبار است.

فرماندار ارئومیه اضافه کرد: این ارقام تا پایان سال نیز احتمال افزایش دارند و لازم است و نمایندگان شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی با توجه به نیاز‌های شهرستان رایزنی‌های لازم را برای جذب و تخصیص اعتبارات در بودجه سال پیش رو در وزارتخانه‌ها داشته باشند.

به گزارش ایرنا شهرستان ارومیه مرکز آذربایجان غربی بوده و با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر نیازمند توسعه زیرساخت‌های مختلف در بخش‌های آموزشی، بهداشتی، راهداری و سایر بخشهاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.