مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان از برگزاری ۵۴۴ برنامه ورزشی ـ فرهنگی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در این استان خبر داد.

میثم پاریزی امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش و با تبریک این هفته گفت: اگر امروز افتخاری در زمینه ورزشی وجود دارد، حاصل زحمات ورزشکاران و علاقه‌مندان به حوزه ورزش است.

وی، ایران قوی و ورزش قوی را شعار این هفته عنوان کرد و افزود: باتوجه به حجم بالای برنامه‌هایی که برای هفته تربیت بدنی و ورزش در نظر گرفته ایم، احتمال می‌دهیم که بیشتر از یک هفته را برای گرامیداشت برنامه‌های این هفته اختصاص دهیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان تصریح کرد: ۵۴۴ برنامه ورزشی، فرهنگی و عمرانی تدارک دیده شده است که در نظر داریم ۱۵ پروژه عمرانی طی ایام هفته تربیت بدنی افتتاح شود؛ کما اینکه دیروز نخستین افتتاحیه برای زمین چمن در گنبکی با اعتباری بیش از یک میلیارد انجام شد.

وی گفت: ۱۸ میلیارد تومان برای ساخت ۱۵ پروژه عمرانی هزینه شده است که با انجام این افتتاحیه ها، بیش از ۱۵ هزار متر به سرانه ورزشی استان اضافه می‌شود.

پاریزی افزود: در نظر داریم تا آخر سال ۱۴۰۳ بیش از ۳۰ پروژه دیگر افتتاح کنیم که بخش عمده آن‌ها (۸۰ درصد این پروژه‌ها) در مناطق محروم هستند.

وی با اشاره به اینکه ۹۳ برنامه فرهنگی در هفته تربیت بدنی و ورزش داریم، تصریح کرد: امشب با نواختن زنگ زورخانه در زورخانه بین المللی شهید لنگری زاده برنامه‌های فرهنگی، آغاز می‌شود.

به گفته پاریزی، ۱۵۳ برنامه در حوزه ورزش صبحگاهی و ورزش‌های بومی محلی و روستایی، ۱۲۰ برنامه در حوزه قهرمانی و در بخش جوانان ۷۶ برنامه تدارک دیده شده است و در همین زمینه از باشگاه‌های برتر در حوزه قهرمانی به منظور توسعه این امر مهم تجلیل می‌شوند.
 
پاریزی با تاکید بر توجه به دو حوزه ورزش همگانی و قهرمانی از اصحاب رسانه خواست، همت کنند تا ورزش همگانی و قهرمانی بین مردم به ویژه بانوان رواج یابد تا با این فرهنگ سازی، شاهد سلامتی در جامعه باشیم.

وی افزود: سرمایه گذاری در زمینه ورزش اثرات مثبتی در پی دارد که در آینده به منصه ظهور می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار