کارشناس بازار سرمایه گفت: در جریان معاملات امروز ۲۵ مهر حدود ۲۲۱ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی‌ها از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی ثبت شد.

آراد پورکار کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۲۵ مهر حدود ۲۲۱ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی‌ها از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی ثبت شد ارزش معاملات خرد هم ۳ هزار و ۱۷۷ میلیارد تومان رقم خورد و حدود ۷۰ درصد بازار هم منفی بودند.

او افزود: می‌توان گفت نسبت به روز‌های گذشته هم ارزش معاملات خیلی بالا و پایین نبود، اما در کل برای تشکیل روند صعودی ارزش معاملات پایینی را زدیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: بازار امروز از سمت حالت مثبت به سمت منفی آمد و عرضه‌ها افزایش یافت یکی از مهم‌ترین ترس‌های بازار التهابات منطقه است. بحث مصوبه شب گذشته سازمان بورس هم متاسفانه نتوانست کاری را انجام دهد و باید منتظر ماند.

گفتنی است،روز گذشته هیئت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار برخی نصاب‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت را تغییر داد بر اساس این مصوبه، سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت در گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی از ۴۰ درصد کل دارایی‌های صندوق به ۳۵ درصد از کل دارایی‌های صندوق کاهش یافت. 

همچنین سقف سرمایه‌گذاری صندوق در «سهام و حق تقدم سهام پذیرفته‌شده در بورس تهران، فرابورس ایران و واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری» از حداکثر ۱۰ درصد از کل دارایی‌های صندوق به حداکثر ۱۵ درصد از دارایی‌های صندوق افزایش یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار