فرماندار تایباد گفت راه‌اندازی واحدهای دانشگاهی بین‌المللی یک فرصت طلایی برای جذب دانشجویان است.

فرماندار تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: اکنون زیرساخت‌های لازم برای حضور دانشجویان کشور همسایه افغانستان در مرز دوغارون با افزون بر ۱۱۰ سال قدمت، فراهم شده است که برخی از کمبودهای موجود در این بخش باید از سوی دستگاه های متولی جبران شود.

مهدی شیردل افزود: ایجاد منطقه آزاد دوغارون زمینه‌ای مناسب برای حضور دانشجویان افغانستانی در این مرز رسمی شرق کشور است که بستر تحصیل بدون دغدغه آنها را فراهم می کند و باید در چارچوب قانون انجام گیرد.

وی به ظرفیت بزرگ سطح علمی اساتید صاحب ‌نظر و با تجربه استان خراسان رضوی در بسیاری از زمینه‌های دانشگاهی اشاره کرد و ادامه داد: مشتاقانه از همه ظرفیت‌های ایده آل دانشگاهی، نظرات نخبگان و صاحب نظران برای ایجاد این مراکز علمی در منطقه آزاد دوغارون استفاده خواهیم کرد. وی عنوان کرد: بدون شک جذب دانشجویان خارجی نقش زیادی در افزایش سطح علمی مراکز دانشگاهی دارد و مراکز آموزش عالی برای رشد جایگاه خود در مناطق مرزی باید این موضوع را جزو اولویت‌های اصلی قرار دهند.

شیردل گفت: دانشجویان خارجی و بین المللی سفیران علمی و فرهنگی برای کشور خود به شمار می روند و جذب این دانشجویان منجر به افزایش روابط در حوزه‌های مختلف خواهد شد. وی اضافه کرد: با توجه به اشتراکات و قرابت فرهنگی، دینی و جغرافیایی بین ایران و افغانستان، امیدواریم مسئولان استانی و کشوری برای راه اندازی دانشگاه‌های بین المللی در این گذرگاه رسمی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مرز دوغارون مهم‌ترین دروازه اقتصادی ایران و افغانستان به شمار می رود، سالانه افزون بر یک میلیون نفر مسافر به صورت قانونی از طریق این مرز وارد ۲ کشور ایران و افغانستان می شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار