فرماندار میانه با انتقاد از رفتار برخی بانک‌ها در اعطای تسهیلات تکلیفی به ویژه تسهیلات اشتغال گفت: بانک‌ها از انجام کار‌های سلیقه‌ای بپرهیزند و انجام هر اقدامی در شهرستان حتی با ابلاغ استانی هم باید با هماهنگی فرمانداری صورت پذیرد.

هنربر در جلسه کارگروه اشتغال که با حضور مدیران ادارات معرفی کننده برای اخذ تسهیلات اشتغال و مدیران شعب بانک‌های شهرستان میانه تشکیل شد با اشاره به جایگاه شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی بر لزوم تفویض برخی اختیارات به مدیران بانک‌های شهرستان از سوی مدیران فرادستی استانی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه برخی از مسائل و مشکلات در مسیر اعطای تسهیلات که سبب نارضایتی متقاضیان می‌گردد ناشی از عدم هماهنگی کافی بین دستگاه‌ها و بانک‌های عامل است تاکید کرد: دستگاه‌ها حتما قبل از معرفی افراد به بانک ها لیست افراد را برای اعتبار سنجی به بانک‌ها اعلام کنند تا افراد پس از مراجعه به بانک دچار مشکل نشوند همچنین بانک‌ها با رعایت تکریم ارباب رجوع در اخذ تضامین سختگیری نکرده مواردی چون ضامن بازنشسته و ضمانت زنجیره‌ای را بپذیرند.

هنربر ضمن اینکه از ادارات عضو کارگروه اشتغال خواست تا در فرصت باقیمانده نسبت به جذب و ارائه تسهیلات ابلاغی اشتغال جدیت به خرج دهند ادامه داد: کوتاهی در جذب و اعطای اعتبارات که منجر به بازگشت اعتبارات به استان می شود قابل قبول نخواهد بود.

فرماندار میانه همچنین بر فعال بودن کمیته کارشناسی، نظارت و بازرسی کارگروه اشتغال تاکید کرد و گفت: ضروری است طرح‌هایی که به خاطر آنها تسهیلات قرض الحسنه اعطا می‌شود مورد رصد قرار گیرد تا دقیقا در مسیر اشتغال هزینه گردد.

هنربر از تشکیل جلسه‌ای با مدیران استانی بانک‌ها برای بررسی و حل مشکلات حوزه بانک‌های شهرستان میانه در مرکز استان در روز‌های آتی خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار