نمایشگاه خوشنویسی قلمروی مشق در نگارخانه شهید شهرانی شهرکرد گشایش یافت.

پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در نمایشگاه قلمروی مشق ۵۵ تابلوی خوشنویسی به نمایش درآمده که حاصل تلاش علیرضا بسیج و محمود فاطمی است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به مناسبت هفته خوشنویسی برپا شده است، افزود: تعدادی از تابلو‌های قرآنی به خط نسخ نوشته استاد فاطمی نیز در نمایشگاه قلمرو مشق در معرض دید عموم قرارگرفته که در نوع خود کم‌نظیر محسوب می‌شود.

احمدی اضافه کرد: نمایشگاه خوشنویسی قلمرو مشق به مدت یک هفته و از ساعت ۰۹:۰۰ صبح تا ۱۷:۰۰ در نگارخانه شهید شهرانی مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد پذیرای علاقه‌مندان به این هنر ایرانی است.

محمد ابراهیمیان رئیس انجمن خوشنویسی چهارمحال و بختیاری گفت: آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه در قالب خط نستعلیق و نسخ تهیه شده که بخشی از این آثار مربوط به طرح نگارش قرآن کریم برای نخستین بار به خط نسخ ایرانی است.

وی تصریح کرد: نگارش آیات قرآن کریم به خط نسخ را استاد فاطمی به پایان برده است که به‌زودی به عنوان یکی از افتخارات مهم جامعه هنری چهارمحال و بختیاری به چاپ خواهد رسید.

گفتنی است؛ آیین گشایش نمایشگاه خوشنویسی با عنوان قلمرو مشق همراه با رونمایی تعدادی از تابلو‌های کتابت قرآن به خط نسخ با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان در شهرکرد برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار