هفته چهارم دور گروهی رقابت‌های فصل جاری لیگ ملت‌های اروپا با پیروزی پرگل اسپانیا و توقف پرتغال به پایان رسید.

در ادامه دیدار‌های هفته چهارم لیگ ملت‌های اروپا، هشت دیدار در لیگ‌های A و C برگزار شد.

در گروه نخست لیگ A بازیها، تیم‌های ملی اسکاتلند و پرتغال در شهر گلاسکو به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. جدال پرتغال و اسکاتلند در شرایطی آغاز شد که پرتغال در مسابقه رفت هم به دشواری و با گل دیرهنگام کریستیانو رونالدو به پیروزی دست یافته بود. کاپیتان النصر از سوی هواداران میزبان هو هم شد، با از دست دادن هر ۴ شلیک خود از جمله یک قیچی برگردان زیبایش، نتوانست راه برتری پرتغال را هموار کند و بازی با وجود حملات دائمی شاگردان روبرتو مارتینز با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

رونالدو در این دیدار به رکورد ۲۰۰ مسابقه ملی با پیراهن پرتغال رسید. از نخستین مسابقه او به همراه سلسائو (در مصاف با تیم ملی آلبانی در اکتبر ۲۰۰۳) ۲۱ سال و ۴ روز می‌گذرد.

در دیگر دیدار این گروه کرواسی و لهستان در مسابقه‌ای جذاب و مهیج به تساوی ۳ بر ۳ رضایت دادند. لهستان در دقایق ابتدایی با گل زیلینسکی پیش افتاد، اما شلیک والی استثنایی سوسا کرواسی را به بازی برگرداند. شاگردان زلاتکو دالیچ در عرض ۶ دقیقه (از دقیقه ۲۰ تا ۲۶) شکست یک بر صفر را به پیروزی ارزشمند ۳ بر یک تبدیل کردند، اما این پایان کار نبود.  نیکلا زالفسکی، هافبک جوان رم در دقیقه ۴۵ حساب کار را ۳ بر ۲ کرد، پیش از آنکه شلیک زمینی زیمانسکی همه‌چیز را به تساوی بکشد. خطای شدید لیواکوویچ روی پای روبرت لواندوفسکی باعث شد دروازه‌بان کرواسی از زمین مسابقه اخراج شود، اما بخت با شطرنجی‌پوشان یار بود و فشار حملات لهستان در ۱۵ دقیقه پایانی نتیجه را تغییر نداد.  

با این نتایج تیم ملی پرتغال با ۱۰ امتیاز صدرنشین این گروه باقی ماند و کرواسی با هفت، لهستان با چهار و اسکاتلند با یک امتیاز در رتبه‌های بعدی جای دارند.

در گروه چهارم لیگ A نیز، تیم ملی اسپانیا با سه گل در شهر کوردوبا مهمانش صربستان را شکست داد. گل‌های اسپانیا توسط آیمریک لاپورت در نیمه اول و آلوارو موراتا و الکس بائنا در نیمه دوم به ثمر رسید. اگرچه موراتا یک پنالتی را نیز از دست داد، اما دقایقی بعد اشتباه خود را به ثمر رساندن گل دوم تیمش جبران کرد.

زیباترین صحنه بازی را الکس بائنا رقم زد؛ جایی که ستاره ویارئال با به ثمر رساندن یک ضربه آزاد تماشایی، تیر خلاص را به سمت صربستان شلیک کرد. گفتنی است قبل از به ثمر رسیدن این گل، استراهینا پاولوویچ، مدافع صرب میلان به دلیل خطا روی اویارزابال از زمین بازی اخراج شد.

در دیگر دیدار این گروه سوئیس و دانمارک در سن‌گالن به تساوی ۲ بر ۲ رضایت دادند. سوئیس با گل‌های فرولر و امدونی ۲ بار از حریف پیش افتاد، اما دانمارک هر ۲ بار به بازی برگشت؛ بار اول به ضربه ایساکسن و بار دوم با شلیک کریستین اریکسن.

در جدول این گروه اسپانیا با ۱۰ امتیاز صدرنشین است و دانمارک با ۷ امتیاز، صربستان با ۴ و سوئیس با یک امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند. صعود اسپانیا به مرحله یک چهارم نهایی قطعی شده است.

در گروه دوم سطح C نیز، کوزوو با سه گل مهمانش قبرس را شکست داد و رومانی دو بر یک از سد لتونی عبور کرد تا با چهار برد پیاپی صدرنشین گروه باقی بماند. در گروه سوم همین سطح نیز، مصاف بلاروس و لوکزامبورگ با تساوی یک - یک به پایان رسید و ایرلند شمالی با پنج گل بلغارستان را در هم کوبید و به صدر جدول رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار