مدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان گفت:قانون الزام ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول با هدف حمایت از حقوق شهروندان و شفاف سازی معاملات از سوم تیرماه امسال در حال اجراست.

سید عبدالرسول حسینی مدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان  افزود: مردم برای تنظیم سند هرگونه معاملات اموال منقول مانند خانه، زمین و باغ به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.

وی گفت: از تاریخ اعلام شده هر گونه سندی که بصورت دست نویس، عادی و قراردادی تنظیم شود در صورت بروز مشکل و طرح شکایت در مراجع قضایی و اداری از حمایت قانونی برخوردار نیست.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان افزود: همه دفاتر اسناد رسمی در استان به سامانه آنی متصل هستند و سامانه کاتب به نشانی www.kateb.ir نیز برای بنگاه‌های معاملات ملکی در نظر گرفته شده است.

حسینی افزود: بیش از ۸۰۰ بنگاه معاملات ملکی در هرمزگان فعال است که از این شمار ۴۵۰ بنگاه در سامانه کاتب نام نویسی کرده اند.

وی گفت: بنگاه‌ها برای صدور رسمی سند باید پیش نویس قرارداد را با سامانه کاتب به دفاتر اسناد رسمی ارسال کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان افزود: مشاوران املاک نیز بدون ارجاع به دفاتر اسناد رسمی نمی‌توانند قرارداد تنظیم کنند و در صورت بروز اختلاف مسئول خواهند بود.

حسینی گفت: مردم هم می‌توانند با مراجعه به سامانه کاتب و دریافت حساب کاربری، اطلاعات اسناد مالکیت خود را مشاهده کنند.

رئیس کانون سردفترداران و دفتریاران هرمزگان هم گفت: مردم برای ثبت و تنظیم اسناد معاملات غیرمنقول خود بصورت مستقیم به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.

حجاری افزود: بنگاه‌های معاملات ملکی هم پس از تهیه پیش نویس ۵ روز مهلت دارند تا مدارک و پیش نویس را با سامانه کاتب به دفاتر اسناد رسمی ارسال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید:
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.