اسداللهی گفت: عملیات درختکاری و کاشت گیاه در ۲۵۰ هکتار از مساحت کمربند سبز اهواز (در انتهای کمربند) تا پایان امسال انجام خواهد شد.  

علی اصغر اسداللهی مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز روز سه شنبه در آیین افتتاح و بهره‌برداری پارک شهدای مقاومت و آغاز کاشت ۸۰ نفر نخل در اهواز گفت: مساحت کمربند سبز اهواز ۸۴ کیلومتر است که ۷۲ کیلومتر آن قابلیت کشت دارد و از این میزان ۱۲ کیلومتر باید از سوی شهرداری فضای سبز ایجاد شود.

او گفت: آیین کاشت نخل از امروز به منظور سرآغاز کشت نهال‌های بومی و سازگار در اهواز آغاز شده است.

آقای اسداللهی با بیان اینکه نخل نماد سازگاری، پایداری، استقامت و از درختان بومی استان است، ادامه داد: در چند سال اخیر سه آیین کاشت نخل و گل‌های کاغذی و کاشت درختان مثمر در اهواز برگزار شده که مهر امسال نیز به منظور همکاری هر چه بیشتر شهروندان در توسعه فضای سبز کاشت نخل انجام شد.

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز لازمه توسعه فضای سبز پایدار را سه عنصر خاک مناسب، آب پایدار و گیاه مناسب دانست و بیان کرد: به منظور تامین آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز در اهواز تصفیه خانه فاضلاب در مرحله انعقاد قرارداد است و پیمانکار در مدت ۶ ماه باید این تصفیه خانه را راه اندازی کند.

او اضافه کرد: همچنین برای انتقال آب از رودخانه کارون به منظور آبیاری فضای سبز طرح جامع ایستگاه‌های پمپاژی دیده شده که برخی طرح‌ها تا ۹۰ درصد نیز پیشرفت داشته است.

تهیه شناسنامه فضای سبز اهواز

اسداللهی با بیان اینکه شناسنامه فضای سبز اهواز از پارسال به روز رسانی شده، گفت: امسال این شناسنامه به صورت الکترونیکی تهیه و به روز رسانی خواهد شد.

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز از کاشت گیاهان پوششی به جای چمن در اهواز خبر داد و افزود: گیاهانی که پوشش خوبی دارند به جای چمن که آب فراوانی برای نگهداشت آن نیاز است کاشته خواهد شد.

او با اشاره به توسعه همکاری بین شهرداری اهواز و دانشگاه‌های استان خوزستان اضافه کرد: سه تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری اهواز و دانشگاه‌های شهید چمران اهواز، رامین و مرکز تحقیقات کشاورزی استان منعقد شده است تا با استفاده از اطلاعات علمی این دانشگاه‌ها توسعه فضای سبز اهواز به درستی انجام شود.

اسداللهی با تاکید بر لزوم همکاری هر چه بیشتر مردم در توسعه فضای سبز اهواز ادامه داد: کمیسیون ماده هفت در شهرداری اهواز برای مقابله با متخلفان در تخریب و یا قطع درختان و همکاری با متقاضیان ایجاد فضای سبز تشکیل شده است.

طرح کمربند سبز اهواز در سال ۷۳ به منظور مقابله و کاهش اثرات آلودگی‌های زیست محیطی طراحی و برای هفت شهرآلوده کشور از جمله اهواز مصوب شد که مهم‌ترین هدف اجرای آن افزایش تحمل محیط زیست شهری برای مقابله با آلاینده‌های جوی است.

مجموع مساحت کمربند سبز اهواز حدود هفت هزار و ۲۰۰ هکتار است و بیشتر شرکت‌ها و مجموعه‌هایی که خدماتی از شهرداری و شهر دریافت می‌کنند در اجرای آن سهیم هستند.

وظیفه شهرداری اهواز اجرای یک هزار و ۲۰۰ هکتار از مساحت این کمربند بوده که حدود هزار و یکصد هکتار آن را انجام داد اما در سیل ۹۸ بخش زیادی از آن تخریب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار