با پایان کار هیات انتخاب چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران ۸۵ اثر ایرانی به مرحله داوری راه یافتند.

با پایان کار هیات انتخاب چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران و پس از بازبینی ۲۶۰ اثر ایرانی در ۷ بخش سینمایی، داستانی کوتاه و بلند، مستند کوتاه و بلند، نماهنگ و پویانمایی ۸۵ اثر به مرحله داوری راه یافتند.

در هیات انتخاب چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران که جلسات آن به ریاست علی رویین‌تن (کارگردان سینما و رئیس هیات انتخاب و داوری جشنواره) برگزار شد، محسن علی اکبری (تهیه‌کننده سینما)، بهمن حبشی (مدیر فرهنگی و سینمایی)، فیروز دولت‌آبادی (استاد دانشگاه و دیپلمات سابق)، امیر تاجیک (مستندساز و مدیر اسبق شبکه مستند سیما)، محمد طیب (تهیه‌کننده و مشاور بین‌الملل سینما)، محمودرضا رضایی (مستندساز ورزشی)، علیرضا مجمع (روزنامه نگار و منتقد سینما) و رضا میرمحرابی (پژوهشگر رسانه و سینما) حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، طی یک ماه بازبینی هیات انتخاب ۷ فیلم در بخش سینمایی، ۱۶ اثر در بخش نماهنگ و تیزر، ۹ اثر در بخش پویانمایی (انیمیشن) و ۸ اثر در بخش داستانی کوتاه به بخش مسابقه راه یافتند.

آنچه این جشنواره را متمایز از دوره‌های گذشته کرد ارسال بیش از ۱۲۰ اثر در بخش مستند کوتاه و بلند بود که از لحاظ کمی رشد بیش از ۳۰ درصدی نسبت به دوره گذشته نشان می‌داد که این توجه ویژه به مستند ورزشی سرفصل جدیدی در ساخت آثار ورزشی به شمار می‌آید، به‌طوری که ۲۴ مستند کوتاه و ۲۱ مستند بلند به بخش نهایی داوری راه یافتند.

بر اساس این گزارش، در این دوره حدود ۶۳۰ اثر از ایران و ۷۲ کشور به جشنواره ارسال شده است که اسامی آثار راه یافته به بخش مسابقه در بخش ملی و بین المللی به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم‌های ورزشی ایران در تاریخ ۶ آذر سال جاری با نمایش فیلم‌های منتخب در سینما فلسطین آغاز و اختتامیه آن جمعه ۹ آذر برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار