مدیر جهادکشاورزی تبریز از تولید سالانه ۲۶۷ هزار تن محصولات کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: رتبه دوم استانی از نظر تولید محصولات کشاورزی به این شهر اختصاص دارد.

 فرقانی شست سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با مدیران جهادکشاورزی شهرستان تبریز اظهار کرد: مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز به ۲۲ هزار و ۷۰۰ بهره بردار خدمات ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: سطح زراعی شهرستان تبریز ۳۵ هزار هکتار، سطح باغات سه هزار و ۵۰۰ هکتار و سطح مراتع شهرستان ۱۱۰ هزار هکتار است که از این اراضی ۱۴۳ هزار تن محصولات زراعی و ۱۷ هزار تن محصولات باغی تولید می‌شود اراضی کشاورزی دیم تبریز ۱۰ هزار هکتار و اراضی آبی ۲۵ هزار هکتار است.

فرقانی تعداد دام موجود در شهرستان تبریز را ۳۰۵ هزار راس اعلام کرد و افزود: از این میزان ۲۵۰ هزار واحد دام سبک است و تبریز با تولید سالانه ۸۰ هزار تن شیر رتبه دوم استان در این حوزه را دارد.

وی یادآور شد: تبریز در کشت کلزا، تولید قارچ و کشت گیاهان دارویی رتبه اول استان، در تولید شیر و مجموع فرآورده‌های دامی رتبه دوم استان و در تولید گوشت قرمز با چهار هزار و ۲۱۸ تن و تولید تخم مرغ با ۱۱ هزار و ۲۴۲ تن رتبه چهارم استان را دارد.

فرقانی با اشاره به رتبه سوم شهرستان تبریز در حوزه آبیاری تحت فشار گفت: ۳۸۴ هکتار آبیاری تحت فشار در این شهرستان اجرا شده است و ۲ پروژه در مساحت ۴۵ هکتار نیز در حال اجراست.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز اظهار کرد: این شهرستان دارای ۷۸ گاوداری پرواری، ۲۷۶ گاوداری شیری و هشت واحد پرورش گوسفند است همچنین ۴۸۵ زنبودار در شهرستان تبریز فعالیت می‌کنند که ۶۳ هزار و ۸۹۹ کلنی دارند و ۶۱۸ تن عسل تولید می‌کنند.

فرقانی ادامه داد: ۲۱ مرغداری تخمگذار و ۱۵ مرغداری گوشتی در تبریز فعال هستند و در حوزه شیلات نیز ۲ واحد سردابی با تولید ۹۰ تن، سه واحد گرم آبی با تولید ۱۵ تن، ۶۵ واحد زینتی با تولید هفت میلیون قطعه بچه ماهی و یک واحد جلبک اسپیرولینا با تولید ۱۰۲ تن فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در حوزه صنایع تبدیلی نیز تا ابتدای امسال ۶۹۲ جواز تاسیس و ۱۰۷ جواز بهره برداری صادر شده است همچنین هشت واحد سردخانه با ظرفیت ۲۰ هزار و ۷۰۰ تن در شهرستان تبریز وجود دارد.

فرقانی با تشریح وضعیت کشت پاییزه تبریز گفت: هفت هزار هکتار از اراضی آبی و سه هزار هکتار از اراضی دیم جزو برنامه کشت پاییزه است همچنین ۱۱۸ تن کود فسفاته، ۱۰۳ تن کود اوره، ۱۵ تن کود پتاسه و ۱۰۰ تن بذر گواهی شده گندم در این شهرستان توزیع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.