رئیس کمیسیون کارگری کوهبنان‌ گفت: با روسای معادن که ایمنی و بهداشت معادن را رعایت نکنند به شدت و طبق قانون برخورد خواهد شد.

جلسه کمیسیون کارگری کوهبنان به ریاست فرماندار و با حضور رئیس دادگستری شهرستان، جانشین انتظامی، مدیر اجرایی دفتر نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی، مسئول بسیج ادارات، معاون فرماندار و بخشدار مرکزی، اعضای کمیسیون، مسئولین حراست و نماینده کارگران معادن زغالسنگ و سرب و روی در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار گردید.

در ابتدای این نشست علی محبوب پور رییس دادگستری کوهبنان گفت: یکی از مفیدترین کار‌ها در هر جامعه تولید هست که جا دارد به کارگران در خط مقدم این عرصه خدا قوت بگوییم.

وی خاطر نشان کرد: ایمنی و بهداشت در معادن باید سرلوحه کار‌ها قرار گیرد در حالی که دستگاه قضا در راستای افزایش تولید گام بر می‌دارد.

رئیس دادگستری کوهبنان افزود: دستگاه قضا طی سالیان گذشته با پیگیری بسیاری از کارخانه‌ها و مراکز تولیدی که راکد و تعطیل شده بودند را به چرخه تولید برگرداند.

محبوب پور افزود: ایمنی و بهداشت معادن باید در دستور کار قرار گیرد چرا که طبق ماده قانونی ۱۰۵ در راستای ارتقای ایمنی و سلامت کارگران ادامه کار معدن متوقف می‌شود.

وی ابراز داشت: حداقل امکانات بهداشت باید در معادن استقرار پیدا کند آمبولانس همواره آماده برای ارائه خدمات به کارگران حادثه دیده باشد.

رئیس دادگستری کوهبنان افزود: بر اساس قانون مجازات اسلامی و قانون کار در هر معدنی که بر اثر حادثه فوتی داشته باشد بعد از تعیین مقصر بر اساس نظر کارشناس چمقصرین بازداشت خواهند شد...
فرماندار کوهبنان گفت محیط کار باید بهترین مکان برای کارگر باشد تا کارگر با آرامش و بدون استرس وارد محیط کار شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که کوهبنان بهشت معادن زغالسنگ و سرب و روی هست تلاش شود با رعایت ایمنی شاهد حوادث در معادن نباشیم.

توکلی ادامه داد: جا دارد در بین کارگران معادن شیر، ماسک، فیلتر و.. توزیع شود تا کارگران کمتر دچار بیمار‌های تنفسی و ریوی شوند.

وی ابراز داشت: جان انسان بسیار اهمیت دارد جا دارد وسایل ایمنی و خود حفاظتی در اختیار جامعه کارگری باشد تا شاهد حوادث جرحی و فوتی در معادن نباشیم.

رئیس کمیسیون کارگری کوهبنان‌گفت: با روسای معادن که ایمنی و بهداشت معادن را رعایت نکنند و وسایل و تجهیزات مورد نیاز را تامین نکنند به شدت و طبق قانون برخورد خواهد شد. 

وی بیان داشت: انجام آزمایش‌های ادواری باید در دستور کار مدیران معادن زغالسنگ قرار گیرد در حالی که این مهم در معادن سرب و روی شهرستان به خوبی انجام می‌شود. 

توزیع ماسک و فیلتر بین کارگران، خرید تجهیزات مورد نیاز ایمنی، توجه بیشتر به نظافت سرویس‌های بهداشتی و حمام معادن، نظارت بر آب آشامیدنی کارگران معادن، جذب و استخدام نیروی جدید در معادن زیر نظر شرکت زغالسنگ، ارائه آموزش‌های ایمنی، سامان دهی پیمانکاران، حضور مدیران صندوق بازنشستگی در جلسات کمیسیون کارگری، ارائه خدمات به خانواده فوت شدگان جامعه کارگری و... از مهمترین درخواست نماینده کارگران معادن شهرستان کوهبنان بود.

برچسب ها: معادن ، ایمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار